• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

خطر در کمین میراث ۱۵۰ ساله کرمانشاه

  • کد خبر : 13255
  • 07 مهر 1399 - 7:40
خطر در کمین میراث ۱۵۰ ساله کرمانشاه

کرمانشاه عضو انجمن بازاریابی ایران گفت: نام نان‌برنجی با کرمانشاه عجین شده، لذا نباید به‌خاطر کج‌سلیقگی و فرصت‌طلبی عده قلیلی سودجو، اجازه داد این سوغات معروف ۱۵۰ ساله تخریب و یا تضعیف شود. به گزارش میلکان آنلاین؛ به نقل از ایسنا دکتر لطیف امامی ، بااشاره به پیشینه ۱۵۰ ساله نان “برنجی” کرمانشاه، اظهار کرد: […]

کرمانشاه عضو انجمن بازاریابی ایران گفت: نام نان‌برنجی با کرمانشاه عجین شده، لذا نباید به‌خاطر کج‌سلیقگی و فرصت‌طلبی عده قلیلی سودجو، اجازه داد این سوغات معروف ۱۵۰ ساله تخریب و یا تضعیف شود.

به گزارش میلکان آنلاین؛ به نقل از ایسنا دکتر لطیف امامی ، بااشاره به پیشینه ۱۵۰ ساله نان “برنجی” کرمانشاه، اظهار کرد: این شیرینی محلی یکی از سوغات‌های پرطرفدار کرمانشاهیان و بخشی از فرهنگ مردم این استان است که شهرتی فراگیر دارد.

وی تصریح کرد: نه تنها در ایران، بلکه حتی در خارج از مرزهای کشورمان هرگاه نام کرمانشاه به زبان می‌آید، ناخودآگاه در کنار میراث‌های باستانی ارزشمند و گرانسنگی همچون کتیبه بیستون و تاق بستان، نان برنجی هم به سرعت در ذهن تداعی می‌شود.

عضو انجمن بازاریابی ایران با بیان اینکه در ایران کمتر کسی است که مزه و طعم شیرینی‌های نان‌برنجی و کاک را نچشیده باشد، گفت: هرچند همه نان برنجی را به نام کرمانشاه می‌شناسند، اما پخت این شیرینی‌ در برخی مناطق دیگر ایران نیز انجام می‌شود، با این وجود همه، به هر نحو برای اعتبار، بازاریابی و جذب گردشگران در پی آن هستند تا کیفیت، عطر و مزه محصول خود را با نان برنجی کرمانشاه مقایسه‌ کنند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه نان برنجی کرمانشاه امروزه یکی از سوغات‌های بسیار مطرح این استان محسوب می‌شود، اما وجود برخی مشکلات باعث شده تا خطر از بین رفتن اعتبار در کمین این میراث ۱۵۰ ساله کرمانشاهیان باشد.

این مدرس بازاریابی افزود: استان کرمانشاه از دیرباز دارای یک موقعیت استراتژیک در غرب کشور بوده و باتوجه به اینکه یک استان گردشگرپذیر و نیز در مسیر ارتباطی عتبات عالیات است، لذا میزان تردد از استان‌های دیگر به کرمانشاه بالاست و رفت و آمدهای زیادی را در مسیر جاده‌ای و شهری خود دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.