• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
استاندار کرمانشاه:

تصویب پروژه ۷ هزار میلیاردتومانی پتروشیمی چهارم هدیه ارزشمند دولت به کرمانشاهی‌ها است

  • کد خبر : 13160
  • 05 مهر 1399 - 6:02
تصویب پروژه ۷ هزار میلیاردتومانی پتروشیمی چهارم هدیه ارزشمند دولت به کرمانشاهی‌ها است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه جهش تولید در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به کرمانشاه، ۸۱۱۱ شغل با ۱۴۵۱ میلیارد تومان اعتبار در استان ایجاد می شود؛ گفت: اجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب نیز هدیه ارزشمند دولت به مردم است.   به گزارش میلکان آنلاین؛ «هوشنگ بازوند» امروز (۳مهرماه) در نشست […]

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه جهش تولید در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به کرمانشاه، ۸۱۱۱ شغل با ۱۴۵۱ میلیارد تومان اعتبار در استان ایجاد می شود؛ گفت: اجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب نیز هدیه ارزشمند دولت به مردم است.

 

به گزارش میلکان آنلاین؛ «هوشنگ بازوند» امروز (۳مهرماه) در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: آقای دکتر نوبخت در غروب روز سوم زلزله، بعد از برگزاری نشست بحران در کرمانشاه، اعتبارات مصوب را ابلاغ کردند که در تاریخ کشور بی سابقه بود.

وی افزود: این زلزله ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت در پی داشت که این اعتبارات به شکل مناسبی توسط دکتر نوبخت ابلاغ شد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه برای عبور از بحران پیک کرونا نیازمند تجهیزات است و انتظار می رود از محل اعتبارات کرونا‌ به کرمانشاه کمک شود.

بازوند یادآور شد: کرمانشاه در دوران ۸ سال دفاع مقدس از روند توسعه عقب ماند و انتظار می رود دولت برای جبران این عقب ماندگی ها یک نگاه ویژه به کرمانشاه داشته باشد.

وی افزود: اجرای پتروشیمی چهارم با ۷ هزار میلیارد تومان هدیه ای ارزشمند بود که در سال آخر دولت به کرمانشاه داده شد و دیروز نیز در شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ شد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در سفر امروز دکتر نوبخت سه تفاهم نامه مهم به امضاء رسید که می تواند از بخشی از مشکلات استان گره گشایی کنند.

وی افزود: تداوم بحران کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از آن در کرمانشاه موجب شده که مردم زلزله زده از بازپرداخت وام‌ها ناتوان باشند. از دولت انتظار می رود در این شرایط یک سال دیگر نیز وام ها را امهال کند.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در این سفر ۱۷ پروژه ملی و استانی مهم و اثرگذار با ۱۰۰۰‌میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت تامین اعتبار، تا پایان دولت یا به اتمام می رسند و یا بخشی از آن به اتمام می رسد.

وی حل مشکلات آب شرب کرمانشاه را یکی از اولویت ها برشمرد و گفت: شهر کرمانشاه در شرایط فعلی ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب دارد و تخصیص اعتبار برای اجرای این پروژه بسیار ضروری است.

بازوند با تاکید براینکه کرمانشاه تنها مرکز استانی است که هنوز مشکل جدی فاضلاب دارد در ادامه عنوان کرد: فاضلاب از  ۹ ورودی به رودخانه قره سو وارد می شود و متاسفانه این فرصت ارزشمند گردشگری را تبدیل به یک تهدید کرده است‌ که انتظار می رود اعتبارات لازم برای تکمیل آن تخصیص داده شود.

وی تکمیل راه زله زرد به سومار را یکی از اولویت های استان دانست و گفت: با اجرای این پروژه گیلانغرب از بن بست خارج می شود و زمینه برای توسعه مبادلات مرزی و رونق اقتصادی منطقه فراهم شود.

وی عنوان کرد: راه دسترسی به پایانه مرزی شیخ صله بسیار صعب العبور و دشوار است و احداث تونل سیاه طاهر می تواند به تسهیل در تردد کامیون ها و رونق مرز بسیار کمک کند.

استاندار کرمانشاه تکمیل راه آهن غرب کشور را یکی دیگر از پروژه های مهم استان دانست و گفت: امتداد راه آهن از کرمانشاه تا خسروی می تواند به رونق مبادلات تجاری و تردد زوار بسیار کمک کند. راه آهن کرمانشاه _ اسلام آباد از ۸۰ درصد پیشرفت برخوردار است و انتظار داریم انجام این پروژه نیز در تفاهم نامه با قرار گاه خاتم گنجانده شود.

وی خاطرنشان ساخت: اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس در استانی که جنگ در آن آغاز شده و به اتمام رسیده است یک ضرورت است و اختصاص اعتبار برای اجرای این پروژه مطالبه مردم شهیدپرور کرمانشاه است.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.