• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

پاسداشت هشت‌سال دفاع مقدس در جبهه اقتصادی گروه صنعتی شُکری

  • کد خبر : 13120
  • 02 مهر 1399 - 18:32
پاسداشت هشت‌سال دفاع مقدس در جبهه اقتصادی گروه صنعتی شُکری

در آغازین روز چهلمین سالگرد دفاع مقدس مجتمع صنعتی بازرگانی شکری با برگزاری همایش تبیین نقش کارگران در دفاع مقدس و نمایشگاه «ایثار ادامه دارد» با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه هرسین، فرماندهان سپاه این شهرستان و فرماندار شهرستان هرسین یاد و خاطره ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند. سید جواد صامتی […]

در آغازین روز چهلمین سالگرد دفاع مقدس مجتمع صنعتی بازرگانی شکری با برگزاری همایش تبیین نقش کارگران در دفاع مقدس و نمایشگاه «ایثار ادامه دارد» با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه هرسین، فرماندهان سپاه این شهرستان و فرماندار شهرستان هرسین یاد و خاطره ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
سید جواد صامتی مشاور سرمایه های انسانی گروه صنعتی شُکری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم به ویژه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: یادآوری رشادت و از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام و مقاومت مردم ایران اسلامی یکی از وظایف ما است و نباید فراموش کنیم در آن هشت سال چه بر ما گذشت.
صامتی گفت: بلوک شرق و غرب و شیوخ مرتجع منطقه با دنیا بسیج شدند و صدام را در مقابل ایران تا دندان مسلح کردند. رمز پیروزی ما در دفاع مقدس هدایت و رهبری حضرت امام (ره) و وحدت و همبستگی بین اقشار مختلف مردم بود که توانستیم دنیا را به زانو در بیاوریم.
وی به نقش پررنگ کارگران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: کارگران در آن دوران با وجود تمام مشکلات نگذاشتند چرخ تولید از حرکت بیافتد و در جبهه های جنگ نیز در کنار رزمندگان به دفاع از خاک ایران اسلامی پرداختند.
مدیر سرمایه های انسانی گروه شکری افزود: ۱۶هزار شهید کارگر و تعداد زیادی جانباز و جاویدالاثر نشان از نقش بالای جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس می دهد.
وی با اشاره به شرایط فعلی تحریم‌های ظالمانه خاطرنشان ساخت: تحریم هایی که علیه ایران وضع شده است به اذعان سازمانهای بین المللی تا بحال برای هیچ کشوری وضع نشده است اما باز مردم مقاومت می کنند و با افتخار باید بگوییم که بخش تولید نیز در این برهه به خوبی نقش خود را ایفا کرده است.
صامتی گفت: در شرایط به وجود آمده کرونا بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی از کار بیکار شدند اما در ایران علی رغم تمام مشکلات بخش تولید و اشتغال فعال است و با وجود برخی ناملایماتی ها جانانه ایستاده است و کارگران و کارفرمایان در جبهه تولید و اشتغال محکم ایستاده اند. وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که کار آفرینان را فرماند‌هان جنگ اقتصادی نامیدند اظهارداشت: گروه صنعتی شکری در این شرایط سخت ۱۵۰نفر جذب و اشتغالزایی جدید داشته است.در سایر بنگاه‌های اقتصادی استان نیز به همین شکل است و خوش درخشیده‌اند.
سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مدیران گروه صنعتی شکری برای برگزاری این مراسم و برگزاری نمایشگاه «ایثار ادامه دارد» توسط روابط عمومی و پایگاه بسیج گروه شکری تقدیر کرد و گفت: جبهه اقتصادی در همه برهه ها با روحیه جهادی و ایثار گرانه در کنار رزمندگان بوده است.
در دوران دفاع مقدس نیز که ما به عنوان نیروهای بسیجی در منطقه حضور داشتیم گروه های کارگری نیز می آمدند و در کنار رزمندگان به دفاع می پرداختند.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که بعد از جنگ فرمودند: ما برای حضورمان در جبهه نادم و پشیمان نیستیم گفت: جنگ برای ما برکاتی داشت که امروز متوجه آنها می شویم. امروز در مجتمع های تولیدی، صنایع دفاعی و نظامی پیشرفت ها قابل حس و لمس هستند.
فرمانده سپاه ناحیه هرسین احیاء روحیه ایثار، جهاد و شهادت را یکی دیگر از برکات دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: شکوفایی استعدادهای بالقوه و پرورش جوانان با استعداد در کارخانه‌ها نتیجه همین مقاومت ها است. آمریکا ما را با تحریم تهدید می کند ، تحریمی که از ابتدای انقلاب با ما بوده و همیشه ما را تحریم کرده اند. تحریم چیز جدیدی نیست.
وی از مجموعه شکری و فعالیتشان در منطقه تشکر کرد و اظهارداشت: مجموعه شکری در سطح کشور خوش درخشیده اند و امروز در چرخه تولید فولاد کشور نمی توان نقش آنها را اغماض کرد.امروز این مجموعه به عنوان یک جبهه اقتصادی به پیشرفت و آبادانی کشور کمک می کند.
امام جمعه هرسین نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان ۸سال دفاع مقدس امنیت و اقتدار امروز را مدیون تلاشهای ۸ سال دفاع مقدس دانست و گفت:هیچ عاقلی تردید نمی کند که برکات انقلاب اسلامی در همه عرصه ها قابل مقایسه با هیچ انقلابی نیست.حجت الاسلام محمد حسین اجرایی افزود: قدرت های استکباری انگلیس و آمریکا سالهای سال به همه دنیا زور می گفتند. ۲۵۰سال آفتاب در مستعمرات انگلیس غروب نمی کرد. سالهای سال به دنیا از جمله ایران زور می گفتند. اما سال گذشته به محض اینکه کشتی ایرانی را توقیف کردند نیروهای سپاه پاسداران ایران اسلامی نیز کشتی آنها را متوقف کرد و در بخشی از آن اقدام به پخش اذان کرد.
وی تفاوت جوانان ما با آنها را در مکتبی دانست که در آن به مجاهدت مشغولند و گفت: نیروهای استکباری به محض اینکه بدانند جانشان در خطر است عقب می نشینند اما جوانان انقلابی ما بااینکه می دانند جانشان در خطر است بازهم مجاهدانه پیش می روند چون در مکتب امام زمان(عج)، امام صادق(ع) و امام حسین (ع) آموزش دیده اند.
امام جمعه هرسین تصریح کرد: مجموعه جهان فولاد با تولید و اشتغال موجبات افتخار منطقه را فراهم کرده است و با ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها را برطرف کرده اند. در دوران دفاع مقدس به سختی می توانستیم ابتدایی ترین سلاح ها را حتی خریداری کنیم اما با شکوفایی استعداد جوانان امروز هواپیمای آمریکایی را بر فراز خیلج فارس ساقط می کنیم.
در پایان مراسم از پرسنل ایثارگران و کسانی که اعضای درجه یک آنها در جبهه بوده است تقدیر شد و مسئولین از نمایشگاه«ایثار ادامه دارد» یازدید کردند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.