• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

روند صعودی بیماران بستری در استان

  • کد خبر : 12917
  • 24 شهریور 1399 - 16:44
روند صعودی بیماران بستری در استان

دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه:طی ۱۰‌ روز گذشته تعداد موارد بستری بر اثر ابتلا به کرونا در استان افزایش پیدا کرده است و این روند با توجه به بازگشایی مدارس و شروع فصل پاییز و زمستان و هم زمان با شیوع آنفولانزا در فصل های سرد سال […]

دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه:طی ۱۰‌ روز گذشته تعداد موارد بستری بر اثر ابتلا به کرونا در استان افزایش پیدا کرده است و این روند با توجه به بازگشایی مدارس و شروع فصل پاییز و زمستان و هم زمان با شیوع آنفولانزا در فصل های سرد سال همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش میلکان آنلاین مرادی گفت: بر این اساس پیش بینی های لازم در خصوص امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مواجه با این بیماری در استان صورت گرفته است.

وی افزود:در بازدید صبح امروز از بیمارستان فارابی بحث تبدیل نمازخانه بیمارستان به ICU با عنایت و لطفی که رهبر معظم انقلاب داشتند ، در حال انجام است و با پیگیری های صورت گرفته توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه تا ۲۰ روز آینده تعداد ۱۰ تخت با تجهیزات کامل به تخت های ICU بیمارستان فارابی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته در تهران تجهیز ۵۰ تخت ICU دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته، همچنین پتوسیکلوترون در استان که پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: بوجه ای از سوی سازمان مدیریت به دانشگاهها اختصاص داده شده که برای تامین کارانه در نظر گرفته می شود و با استفاده از آن کارانه سال ۹۸ را به صورت کامل پرداخت خواهیم کرد. همچنین باید پیشنهادات اعضای کارگروه بررسی پرداختها مبتنی برعملکرد دانشگاه در این خصوص مطرح و بررسی شود.

وی گفت:در ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تعداد ۵۰۰۰ ماسک جهت توزیع در بیمارستانهای غیر دانشگاهی به سهمیه دانشگاه اضافه شود ،همچنین مصوب ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل با توجه به شرایط موجود خارج از ضوابط اداری تحویل گردد.

مرادی در پایان گفت: موافقت با جذب کمک پرستار در قالب نیروی شرکتی و جذب ۱۱۰ کارشناس فوریت ها با برگزاری آزمون همچنین ساخت سوله در بیمارستان فارابی از دیگر مصوبات ستاد استانی کرونا می باشد.

گفتنی است جانمایی سی تی اسکن بیمارستان گلستان و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص نیز در نشست امروز ستاد مقابله با کرونای دانشگاه بررسی شد.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.