• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

رونق گردشگری موجب تشویق مردم برای حفظ معماری تاریخی اورامانات می‌شود

  • کد خبر : 12880
  • 23 شهریور 1399 - 11:36
رونق گردشگری موجب تشویق مردم برای حفظ معماری تاریخی اورامانات می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: ۲ هکتار از بافت تاریخی شهر نودشه به عنوان بافت با ارزش به ثبت رسیده و همه باید در حفظ این میراث ارزشمند منطقه کوشا باشیم. به گزارش میلکان آنلاین ؛ هوشنگ بازوند امروز ( ۲۳ شهریور) در نشست بررسی مشکلات شهر نوسود که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر فنی […]

استاندار کرمانشاه گفت: ۲ هکتار از بافت تاریخی شهر نودشه به عنوان بافت با ارزش به ثبت رسیده و همه باید در حفظ این میراث ارزشمند منطقه کوشا باشیم.

به گزارش میلکان آنلاین ؛ هوشنگ بازوند امروز ( ۲۳ شهریور) در نشست بررسی مشکلات شهر نوسود که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیران کل دستگاه های میراث فرهنگی، آب و فاضلاب، آب منطقه ای، راه و شهرسازی و فرماندار پاوه، شهردار و شورای شهر نودشه برگزار شد؛ اظهار داشت: طرح جامع تفضیلی شهر نودشه قبلا تصویب شده و توسعه شهر بر اساس آن اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: شهردار و یا شورای جدید نمی توانند مصوبات شورای قبلی در مورد طرح جامع را نادیده بگیرند زیرا اگر این رویه متداول شود مدیران بعدی هم مصوبات فعلی را لغو می کنند که تبعات بسیار بدی برای توسعه شهرها در پی دارد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: یکی از راه های تشویق مردم به حفظ و نگهداری این بناها، تعریف ضوابط مناسب و قابل پذیرش است زیرا قرار دادن ضوابط سفت و سخت تنها منجر به خالی شدن این بافت ها از جمعیت و متروک شدن و ویرانی آن ها می گردد. در همین راستا مقرر شد ضوابط فعلی مورد بازنگری قرار گیرند.

بازوند خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی باید طی حداکثر ۱۵ روز به استعلام های مربوط به بناهای موجود در این بافت تاریخی جواب بدهد.

وی تاکید کرد: اگر ساکنان بافت های تاریخی باید ثمرات گردشگری را در سفره های خود ببینند، در حفظ این بناها کوشا خواهند بود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا میراث فرهنگی همایشی با حضور ساکنان این بافت های تاریخی در نودشه برگزار کند و در این برنامه به ترویج مزیت های اقتصادی بوم گردی و معرفی تسهیلات ارزان قیمت و امتیازات این حوزه بپردازد.

مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: در واقع با ایجاد شغل و رونق اقتصادی، این مردم هستند که از تخریب این بافت ها جلوگیری می کنند.

وی همچنین یادآور شد: طرح های گردشگری در سد داریان باید با اولویت را سرمایه گذاران بومی واگذار شود تا مردم منطقه از ثمرات اقتصادی آن بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.