• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
معاون استاندار:

فرهنگ‌ غنی مردم اورامانات، بسترساز توسعه در منطقه شده است

  • کد خبر : 12609
  • 04 شهریور 1399 - 6:08
فرهنگ‌ غنی مردم اورامانات، بسترساز توسعه در منطقه شده است

معاون عمرانی استاندار در حاشیه بهره‌برداری و و کلنگ‌زنی طرح های عمرانی شهرستان جوانرود گفت:‌ کشور زیر فشارهای شدید اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد و مردم شریف و صبور ما به خاطر حفظ عزت ایران اسلامی، شرایط سختی‌ را تجربه می کنند.   به گزارش میلکان آنلاین؛ مهرداد سالاری اظهار داشت: با […]

معاون عمرانی استاندار در حاشیه بهره‌برداری و و کلنگ‌زنی طرح های عمرانی شهرستان جوانرود گفت:‌ کشور زیر فشارهای شدید اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد و مردم شریف و صبور ما به خاطر حفظ عزت ایران اسلامی، شرایط سختی‌ را تجربه می کنند.

 

به گزارش میلکان آنلاین؛ مهرداد سالاری اظهار داشت: با همه این گرفتاری ها و تحریم ها، چرخ اقتصادی کشور همچنان در گردش است و تولید، خدمات رسانی و عمران و آبادانی در این کشور همچنان با قدرت ادامه دارد.

 

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اغلب روستاهای منطقه اورامانات تنها از چند خانه کاه گلی تشکیل شده بود که اغلب آن ها فاقد امکانات زیر بنایی آب، برق، گاز، تلفن و جاده دسترسی مناسب بودند ولی امروز به برکت انقلاب، حتی دورافتاده‌ترین و صعب‌العبورترین روستاها از این امکانات بهره مند هستند و در این زمینه تفاوت چندانی میان شهر و روستا وجود ندارد.

 

وی در ادامه سخنانش گفت: مردم منطقه اورامانات بسیار بافرهنگ هستند و با بهره گیری از همین فرهنگ غنی توانسته‌اند طبیعت و جنگل های خود را به خوبی حفظ کنند و در عمران و آبادانی و زیبایی شهرها و روستاهای منطقه کوشا باشند.

سالاری، همدلی و همراهی در کارهای عام المنفعه را یکی از ویژگی‌های بارز مردم این منطقه برشمرد و گفت: بسیاری از زیرساخت ها و کارهای عمرانی و پروژه های عام المنفعه با کمک و همراهی و مشارکت مردم انجام شده است که این رویکرد جای تقدیر بسیار دارد.

ویافزود: اقتصاد را عامل مهم ماندگاری و ایستایی جمعیت در منطقه دانست و گفت: اگر در کنار این زیرساخت‌ها، زمینه اشتغال و تامین معاش مردم فراهم نشود مردم به شهرها کوچ می کنند.

 

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه طی این سال ها کشاورزی و به ویژه باغداری در منطقه، توسعه مناسبی یافته است و به اقتصاد مردم بسیار کمک کرده است به گونه ای که در برخی روستاها مانند بیوله شاهد یک مهاجرت معکوس از شهر به روستا بوده ایم.

 

سالاری در ادامه به تمجید از مدیریت شهر تازه تاسیس شروینه پرداخت و گفت: با وجود تازه تاسیس بودن این شهر، خوشبختانه شورای شهر، شهردار و خیرین در زمینه اجرای طرح های عمرانی و خدماتی فعال هستند و امروز عملیات اجرایی یک پارک کودک در این شهر آغاز شد که نشان از فرهنگ ممتاز مردم منطقه دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش روستای بیوله از توابع شهرستان جوانرود را یکی  از روستاهای نمونه استان کرمانشاه دانست و گفت: محیط و معابر این روستا بسیار زیبا است و زندگی در آن موج می زند و شبیه محلات بالای شهر کرمانشاه است. بی گمات چنین وضعیتی برای کسانی که وارد روستا می شوند بسیار خوشایند است.

معاون استاندار انتخاب یک خانم به عنوان دهیار روستا را نشان از فهم بالای اهالی دانست و گفت: خوشبختانه خانم ویسی با کمک شورا به شکل مناسبی این روستا را اداره می کند و زمینه توسعه آن را فراهم کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش فرماندار شهرستان جوانرود را مدیری توانمند و دغدغه مند معرفی کرد و گفت: آقای یوسفی با دلسوزی توانسته است توسعه مناسبی در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی و زیربنایی این شهرستان ایجاد کند‌ که جای تقدیر بسیار دارد.

 

در این برنامه کاری یک روزه چند پروژه عمرانی، زیرساختی و خدماتی و کشاورزی در بخش روستایی و شهری با حضور مهندس سالاری، فرماندار جوانرود و مدیران شهرستان به بهره برداری رسید که عبارت بودند از:

 

بهره برداری از شبکه گازرسانی به ۱۰ روستای بخش کلاشی جوانرود با اعتبار ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان که با بهره برداری از این طرح ۴۲۸ خانوار روستایی با ۱۶۰۰ نفر جمعیت از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

 

بهره برداری از ۵۰۰‌۰ هزار مترمربع آسفالت روستای بیوله بخش شروینه با اعتبار ۲۹۶۰ میلیون ریال.

 

بهره‌برداری از طرح احداث و مرمت ۱۸۵۰ متر کانال انتقال آب در سه روستای بخش شروینه شهرستان جوانرود با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان.

 

آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه پارک کودک شهر شروینه به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۵۰۰ میلیون ریال.

 

بهره برداری از پروژه ۵/۵ هکتاری باغات انگور داربستی در روستاهای سفیدبرگ، خوشمکان، چشمه نزار، نهراب، تپه بور، سرخبان و

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.