• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
وزیر جهاد کشاورزی:

برای تکمیل ۵۰ هزار هکتار دیگر از طرح توسعه “منابع آب و خاک در مناطق مرزی” آمادگی داریم

  • کد خبر : 12451
  • 25 مرداد 1399 - 5:14
برای تکمیل ۵۰ هزار هکتار دیگر از طرح توسعه “منابع آب و خاک در مناطق مرزی” آمادگی داریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تکمیل ۵۰ هزار هکتار دیگر از طرح بزرگ توسعه منابع آب و خاک در مناطق مرزی تا پایان سال در صورت تخصیص اعتبار آمادگی داریم. به گزارش میلکان آنلاین؛کاظم خاوازی در مراسم آغاز بهره برداری از بخشی از طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی(سامانه گرمسیری) که […]

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تکمیل ۵۰ هزار هکتار دیگر از طرح بزرگ توسعه منابع آب و خاک در مناطق مرزی تا پایان سال در صورت تخصیص اعتبار آمادگی داریم.

به گزارش میلکان آنلاین؛کاظم خاوازی در مراسم آغاز بهره برداری از بخشی از طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی(سامانه گرمسیری) که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۴ به پیشنهاد رئیس جمهور و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری طرح توسعه منابع آب و خاک در غرب و شمال غرب با اعتبار معادل هشت میلیارد دلار بودجه و در سطح ۲۲۷ هزار هکتار توسط وزاتخانه های نیرو و جهادکشاورزی آغاز شد.

خاوازی ادامه داد: این طرح در سه حوضه غرب کشور شامل استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و بخشی از استان آذربایجان غربی با وسعت ۱۱۲ هزار هکتار و حوضه ارس در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی به وسعت ۱۱۱ هزار هکتار و در حوضه اترک در استانهای گلستان و خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی به وسعت ۴۲۰۰ هکتار در دست اجرا است.

خاوازی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۵۴ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این طرح به بهره برداری رسید، ادامه داد: امروز هم ۲۳ هزار هکتار از اراضی طرح در استانهای کرمانشاه و ایلام شامل ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه و ۱۵۰۰ هکتار از اراضی استان ایلام به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با آبی شدن این اراضی متوسط عملکرد آنها بین ۳.۵ تا چهار برابر افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه کشاورزان می توانند از کشت یک محصولی در سال به سمت کشت چند محصولی  بروند.

وزیر جهاد کشاورزی اشتغالزایی این ۲۳ هزار هکتار را ۹۲۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: برای اجرای این پروژه ۵۰۸ میلیاردتومان  در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شده و ۳۰۰ هزار تن افزایش عملکرد خواهیم داشت.

خاوازی افزود: با احتساب ۵۴ هزار هکتار قبلی و ۲۳ هزار هکتار فعلی، تاکنون ۷۷ هزار هکتار از ۲۲۷ هزار هکتار طرح توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی اجرا شده و در حال حاضر، بخش کشاورزی آمادگی دارد در صورت تامین آب از سوی وزارت نیرو، شش هزار هکتار دیگر هکتار از این طرح را نیز افتتاح کند.

وی در ادامه با اعلام آمادگی برای تکمیل ۵۰ هزار هکتار دیگر از پروژه تا پایان سال در صورت تخصیص اعتبار، گفت: برای این کار به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

در ادامه این مراسم دکتر روحانی رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا برای تامین اعتبار اجرای پروژه تا پایان سال طرح خود را تا هفته آینده تحویل دهند تا مشکل بودجه ای پروژه برطرف شود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.