• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

طی یک هفته اخیر تنش قطعی آب در استان فروکش کرده است

  • کد خبر : 12371
  • 17 مرداد 1399 - 15:01
طی یک هفته اخیر تنش قطعی آب در استان فروکش کرده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : بسیاری تصفیه خانه و خط لوله ها بیش از سی سال است که کار میکنند و عمر مفیدشان تمام شده باید تعویض شوند . به گزارش میلکان آنلاین؛علیرضا کاکاوند گفت: حدود ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه آب که در کرمانشاه داریم ۴۵ درصد آن یعنی نزدیک به ۸۰۰ […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : بسیاری تصفیه خانه و خط لوله ها بیش از سی سال است که کار میکنند و عمر مفیدشان تمام شده باید تعویض شوند .

به گزارش میلکان آنلاین؛علیرضا کاکاوند گفت: حدود ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه آب که در کرمانشاه داریم ۴۵ درصد آن یعنی نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر فرسوده است که برای اصلاح آنها نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.و این در حالی است که سال گذشته فقط ۵۰۰ میلیون تومان برای اصلاح شبکه در کرمانشاه پول داشتیم.

وی گفت : تصفیه‌خانه سال ۱۳۴۲ ساخته شده و عمر مفید آن تمام شده و ممکن است از کار بیافتد
وی با اشاره به حادثه که در این تصفیه خانه ایجاد شده بود گفت: نیروهای آب و فاضلاب جان خود را به خطر نیانداخته بود کل تصفیه‌خانه از بین می رفت.

وی ادامه داد : حتی اگر آب گاوشان وارد مدار شود، نیازمند استفاده از تصفیه‌خانه فعلی هم هستیم. و با کمبود مخزن در شهر کرمانشاه مواجهیم، ۱۲۴ هزار مترمکعب مخزن داریم و ۱۱۳ هزار مترمکعب دیگر نیاز است.

کاکاوند گفت : ۱۴۶ حلقه چاه، سراب قنبر و سراب طاقبستان، قنات روزان و طرح اضطراری سد گاوشان است منابع تامین آب شهر کرمانشاه هستند و ۴۳ میلیون مترمکعب در سال از چاه‌های میان دربند، ۳۷ میلیون مترمکعب از چاه‌های ده پهن، سراب قنبر و طاقبستان و قنات روزان و ۲۵ تا ۳۰ میلیون مترمکعب از سد گاوشان آب برای شهر کرمانشاه تامین می‌شود. در صورتی که باید از سد گاوشان ۶۳ میلیون مترمکعب آب به کرمانشاه برسد.

در ادامه کاکاوند با اشاره افزیش مصرف آب در چند ما اخیر گفت: ۹۵۰ لیتر بر ثانیه مشکل کمبود آب داریم و این کمبود در شرایطی وجود دارد . که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا تا خرداد ماه ۲۱ درصد و تا تیرماه ۲۶ درصد افزایش مصرف داشتیم.

وی ادامه داد : به صورت نرمال هر نفر در شبانه روز باید ۲۰۰ لیتر آب مصرف کند .اما در شرایط فعالی گاها مصرف انقدر بالا بوده که به ازاء هر نفر ۵۰۰ لیتر آب مصرف شده است

کاکاوند با اشاره به اینکه برای رفع کوتاه مدت مشکل تامین آب کرمانشاه و با دستور استاندار در خرداد ماه، ۲۱ حلقه چاه وارد مدار شده، خاطرنشان کرد: برخی از این چاه‌ها حفر شده و برخی دیگر با همکاری سایر دستگاه‌ها در اختیار آب و فاضلاب قرار گرفته است.

وی همچنین از قطع انشعابات پرمصرف غیرخانگی مانند آبیاری باغات حاشیه شهر هم به منظور مدیریت مصرف آب خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته عمده شکایات مشکل تامین آب مربوط به محلات نوکان، ظفر، کرناچی، تکاور، فدک و … بود، تاکید کرد: با اقداماتی که انجام شده اکنون یک هفته است که از نظر تنش آبی آرام شده‌ایم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تصفیه خاتع فاضلاب فقط ۳۶۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیونی کرمانشاه را پوشش می‌دهد و مابقی فاضلاب اکنون وارد رودخانه‌ها می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه را ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و … ب آورد کرد و افزود: قرار بود بخشی از این منابع از تسهیلات بانک خارجی تامین شود که به تحریم‌ها برخوردیم و اکنون بنا داریم ۱۰ میلیارد تومان از منابع استانی و ۱۵ میلیارد تومان از منابع ملی برای ساماندهی فاضلاب کرمانشاه در نقاط مهم اختصاص دهیم.

کاکاوند همچنین از برنامه‌ریزی برای ارتقا ۵۰ درصدی ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب فعلی هم خبر داد که می‌تواند جمعیت ۲۰۰ هزار نفر دیگر را هم پوشش دهد و گفت: به علاوه بنا داریم تا پایان سال بخش های از تصفیه‌خانه راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در شش شهرستان دیگر استان نیز تصفیه‌خانه فاضلاب در دست احداث است، افزود: همه این پروژه‌ها راکد بود که اکنون بسیاری از آنها فعال شدند.

به گفته کاکاوند، تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین که از سال ۱۳۸۲ آغاز به ساخت شده بود تا یک یا دو ماه آینده، تصفیه خانه فاضلاب جوانرود تا پایان سال و تصفیه خانه فاضلاب روانسر تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12371

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.