• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه:  

۱۹ نقطه پر خطر و حادثه خیر شهر کرمانشاه آرام‌سازی شد  

  • کد خبر : 12348
  • 16 مرداد 1399 - 13:50
۱۹ نقطه پر خطر و حادثه خیر شهر کرمانشاه آرام‌سازی شد   

  معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه از شناسایی و آرام‌سازی ۱۹ نقطه پر خطر و حادثه خیز خبر داد. به گزارش میلکان آنلاین ، دکتر محسن ارجمندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌های معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری پرداخت.   وی با تاکید بر […]

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه از شناسایی و آرام‌سازی ۱۹ نقطه پر خطر و حادثه خیز خبر داد.

به گزارش میلکان آنلاین ، دکتر محسن ارجمندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌های معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری پرداخت.

 

وی با تاکید بر اهمیت بحث ایمنی در حوزه تردد شهری اظهار داشت: کشته شدن ۱۲۰ نفر بر اثر تصادفات در معابر نشانگر عدم امنیت بود که در راستای ایمن‌سازی معابر با بررسی آمار تصادفات ۱۹ نقطه حادثه خیز را احصا کردیم که اکثر آنها بیش از ۵ کشته داشتند.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این طرح یک برنامه کوتاه‌مدت است، گفت: از اواسط اردیبهشت‌ماه این کار انجام شده و مراحل بعدی آن شامل آرام سازی، نصب تابلو، اصلاحات هندسی و… نیز در حال انجام است.

 

وی سرعت بالا را عامل اصلی تصادفات در شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: کنترل سرعت هم برنامه بلند‌مدت در حوزه ترافیک است که قصد داریم ۱۵۰ تا ۱۷۰ دوربین ثبت تخلف در معابر شهری نصب کنیم.

 

ارجمندی نصب این دوربین‌ها را یک درآمد پایدار مناسب برای شهرداری برشمرد و بیان داشت: پیمانکار انجام این کار به زودی انتخاب می‌شود و نصب این دوربین‌ها حدود ۲ سال به طول می‌انجامد.

 

مدیریت پارک حاشیه‌ای هوشمند

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه یکی دیگر از اقدامات حوزه ترافیکی شهر کرمانشاه را مدیریت پارک حاشیه‌ای هوشمند بیان کرد و ادامه داد: این طرح در کرمانشاه همزمان با رشت برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد و در هفته آینده کارهای زیربنایی آن به پایان می‌رسد.

 

وی اشاره ای به اجرای این طرح نیز داشت و گفت: هر وسیله نقلیه‌ای که در معابر ۳۶ گانه شهری توقف کند تا نیم ساعت توقف مجانی محاسبه شده و بعد از این مد با یک رقم مصوب شورای شهر و فرمانداری برای وی حق پارک محاسبه می‌شود.

 

اخذ کرایه الکترونیک در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها

 

ارجمندی اخذ کرایه الکترونیک در اتوبوس و تاکسی‌ها را یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرای حوزه ترافیک شهری عنوان کرد و بیان داشت: این موضوع هم در حال پیگیری است.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه احداث مسیر دوچرخه‌سواری در بلوار طاقبستان، مطالعات جامع حمل و نقل و پیاده راه مدرس را از جمله برنامه های دیگر در دست انجام برشمرد.

 

به گفته وی، اختصاص ۵٫۵ میلیارد تومان برای تکمیل و بازسازی تابلوهای راهنمای مسیر و اخذ سهمیه چند مرکز معاینه فنی جدید از جمله سایر اقدامات حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه است.

 

نصب ۹۶ دوربین نظارتی دیگر در معابر کرمانشاه

 

ارجمندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ دوربین نظارتی فعال در سطح شهر داریم، افزود: نصب ۹۶ دوربین نظاری دیگر را در دستور کار داریم که تا پایان امسال نصب می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اخذ کسر پارکینگ ساختمان‌ها گفت: در حال حاضر برای ایجاد و احداث پارکینگ‌های مکانیزه در حال رایزنی با سرمایه‌گذار هستیم و از محل این کسر پارکینگ‌ها برای ساخت این پارکینگ‌ها هزینه می‌کنیم.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه خط کشی معابر را از جمله اقدامات دیگر بیان کرد و افزود: ۸ منطقه در شهر کرمانشاه داریم که کار خط کشی معابر ۵ منطقه آن به اتمام رسیده است.

 

کار احداث تقاطع غیرهم‌سطح سپاه به زودی آغاز می‌شود

 

وی در مورد آخرین وضعیت تقاطع‌های سطح شهر نیز گفت: کار احداث قاطع غیرهم‌سطح سپاه به زودی آغاز می‌شود، تقاطع آزادگان را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که عملیات اجرایی آن بعد از طراحی آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.