• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

انجام مرحله سوم غربالگری کووید ۱۹ در آینده نزدیک در استان

  • کد خبر : 12303
  • 08 مرداد 1399 - 7:22
انجام مرحله سوم غربالگری کووید ۱۹ در آینده نزدیک در استان

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در نشست بررسی وضعیت تست PCR در استان :انجام تست PCR برای بیماران بالای ۶۰ سال و داری علامت ، همچنین افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار کاملا رایگان می باشد . به گزارش میلکان آنلاین شکیبا افزود: اما برای افرادی که بیماری زمینه ای ندارند و سن […]

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در نشست بررسی وضعیت تست PCR در استان :انجام تست PCR برای بیماران بالای ۶۰ سال و داری علامت ، همچنین افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار کاملا رایگان می باشد .

به گزارش میلکان آنلاین شکیبا افزود: اما برای افرادی که بیماری زمینه ای ندارند و سن زیر ۶۰ سال دارند،تست PCR با تعرفه دولتی مصوب شده انجام می شود.

وی ادامه داد:نمونه گیری انجام شده حتما باید در سامانه ثبت شده و کنترل ثبت پاسخ حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از انجام نمونه گیری می باشد.

شکیبا  تصریح کرد:ثبت غربالگری و ویزیت هر دو توسط پزشک، ثبت دارو در مراکز ۱۶ ساعته توسط دارو یار انجام خواهد شد.و  نظارت دقیق بر عملکرد رابطان بهداشتی مستقر در بیمارستان از جمله پیگیری و ثبت در سامانه خصوصا ایام تعطیل وجود دارد .

وی  افزود:  پیگیری موارد بیمار کووید ۱۹ که دارای علامت هستند و در سامانه سیب نیازمند پیگیری هستند باید به صورت مستمر و فعال باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکب استان کرمانشاه گفت: همچنین توزیع پمفلت آموزشی و اخذ تعهدنامه از افراد در همه موارد مثبت سرپایی و بستری از دیگر اقداماتی است که در مراکز باید انجام شود. و مرحله سوم غربالگری کووید ۱۹ نیز در آینده نزدیک در استان انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.