• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

بازدید و بررسی دادستان قصرشیرین از محل مدیریت پسماند شهرستان

  • کد خبر : 12167
  • 02 مرداد 1399 - 6:14
بازدید و بررسی دادستان قصرشیرین از محل مدیریت پسماند شهرستان

به منظور حفظ و نظارت بر حقوق عامه و جلوگیری از تهدید بهداشت عمومی، با حضور دادستان شهرستان قصرشیرین و ادارات ذیربط از جایگاه دفن زباله این شهرستان بازدید بعمل آمد. به گزارش میلکان آنلاین ، در این بازدید که دادستان ،رئیس اداره محیط زیست، شهردار، بخشدار بخش مرکزی، رئیس شورای بخش و جمعی از […]

به منظور حفظ و نظارت بر حقوق عامه و جلوگیری از تهدید بهداشت عمومی، با حضور دادستان شهرستان قصرشیرین و ادارات ذیربط از جایگاه دفن زباله این شهرستان بازدید بعمل آمد.
به گزارش میلکان آنلاین ، در این بازدید که دادستان ،رئیس اداره محیط زیست، شهردار، بخشدار بخش مرکزی، رئیس شورای بخش و جمعی از کارشناسان حضور داشتند، خدرویسی دادستان قصرشیرین بر لزوم دفن بهداشتی و منطبق بر قوانین و مقررات زیست محیطی جهت دفع صحیح و اصولی زباله تأکید کرد.
وی افزود: از آنجاییکه مدیریت پسماند موضوع مهمی قلمداد می گردد و با سلامت مردم سر وکار دارد مخصوصاً در این ایام که با افزایش و همه گیری ویروس کرونا مواجه هستیم، عدم رعایت ضوابط زیست محیطی تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان به حساب می آید.
خدرویسی گفت: در این زمینه با افراد متخلفی که قوانین و مقررات محیط زیستی را نادیده بگیرند مطابق با ضوابط قانونی برخورد قضایی بعمل خواهد آمد.
دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین در ادامه با بیان اینکه مقابله با عوامل تهدیدکننده سلامت شهروندان، مورد توجه جدی دستگاه قضایی است خاطر نشان کرد : جمع آوری و دفن بهداشتی زباله از شاخص های مهم توسعه شهری است لذا با توجه به ضرورت حفظ و صیانت از محیط زیست و مناظر طبیعی و ازهمه مهمتر اهمیت سلامت مردم ، از مسئولان ذیربط انتظار می رود نسبت به این موضوع و مدیریت پسماند حساسیت بیشتری نشان داده و با اتخاذ تدابیر جدی مطابق ضوابط و استانداردهای موجود از جمله احداث سایت مدیریت پسماند و تعیین تکلیف مکان دائمی زباله، را در اولویت کار خود قرار دهند.
پژمان فتاح پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین در حاشیه این بازدید گفت : دفع غیراصولی پسماندهای شهری و رهاسازی آن در طبیعت می تواند باعث آلایندگی زیست محیطی و به خطر افتادن بهداشت و سلامت مردم شود.
وی افزود: با ایجاد ترانشه های متناسب با حجم زباله تولیدی و حصارکشی محل می توان از آلودگی محیط زیست، تجمع حشرات و شیوع بسیاری از بیماری های عفونی منتقله از طریق حیوانات موذی، سگ های ولگرد و پرندگانی که در محل مراکز دفن وجود دارند جلوگیری به عمل آورد و در واقع با این کار می توان گام مفیدی در راستای حفظ سلامت شهروندان برداشت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصر شیرین در ادامه خاطر نشان کرد: با پیگیری ها و مکاتبات به عمل آمده در کارگروه مدیریت پسماند و بهداشت این شهرستان، شهرداری اقداماتی را در راستای مکان یابی محل جدید جهت دفن زباله ها انجام داده است که  امیدواریم به زودی شاهد ساماندهی این محل باشیم.
عباس کرمی شهردار قصرشیرین نیز در حاشیه این بازدید گفت: به طور متوسط روزانه ۱۸ تن زباله در سطح شهرستان قصر شیرین تولید و جمع آوری می شود که انتخاب مکان مناسب برای دفن این میزان زباله تولید شده همواره از دغدغه های مدیران این شهرداری بوده است.
وی افزود: آنچه در روش دفن بهداشتی زباله حائز اهمیت است مکان یابی بهینه یا انتخاب محل مناسب برای دفن است که مقدمه فرایند مدیریت زباله به شمار می آید.
شهردار قصرشیرین افزود: این شهرداری نسبت به خاک پوشانی مستمر زباله های تخلیه شده در محل اقدام نموده است. کرمی گفت: مقدمات مکان یابی جدید دفن زباله های شهری و مطالعات لازم جهت راه اندازی واحد کمپوست زباله های خانگی به صورت منطقه ای (برای دفع زباله های شهرهای قصرشیرین، سرپلذهاب، ریجاب و ازگله) صورت گرفته است.
وی در پایان گفت: در حال حاضر مشغول اجرای جاده دسترسی به این محل هستیم که با توجه به صخره ای بودن منطقه و نیاز به  استفاده از دستگاه های سنگ شکن، اجرای این طرح زمانبر بوده اما با تلاش و پیگیری هرچه تمام تر این مجموعه انشاءالله به زودی شاهد افتتاح و راه اندازی این سایت خواهیم بود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.