• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

بهره مندی ۷۰ هزار نیازمند کرمانشاهی از برکات زکات

  • کد خبر : 12153
  • 02 مرداد 1399 - 5:59
بهره مندی ۷۰ هزار نیازمند کرمانشاهی از برکات زکات

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۷۰ هزار و ۱۵۹ نیازمند در استان از برکات زکات بهره مند شدند، گفت: مودیان کرمانشاهی از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۱۹ میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کرده اند. به گزارش میلکان آنلاین، محسن رخصی، دبیر شورای زکات و مدیر […]

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۷۰ هزار و ۱۵۹ نیازمند در استان از برکات زکات بهره مند شدند، گفت: مودیان کرمانشاهی از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۱۹ میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کرده اند.

به گزارش میلکان آنلاین، محسن رخصی، دبیر شورای زکات و مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه در کارگروه تبلیغ و اطلاع رسانی زکات استان با حضور چهار دستگاه عضو برگزار شد، گفت: در سال ۹۸ کرمانشاهیان بیش از ۲۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

رخصی با بیان اینکه ۴۵ درصد از این میزان زکات پرداختی واجب، ۱۶ درصد مستحبی و باقی به زکات فطره  اختصاص داشته است، عنوان کرد: زکات مودیان کرمانشاهی در سال ۹۸ از رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال ۹۷ برخوردار بوده و در این مدت کمیته امداد به دلیل جمع آوری این میزان زکات و تحقق ۱۷۸ درصدی تعهدات، رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۱ درصد از زکات جمع آوری شده در سال گذشته به منظور محرومیت زدایی و باقی به منظور ساخت و تعمیر پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

محسن رخصی تاکید کرد: با زکات پرداختی مودیان در سال گذشته ۷۰ هزار و ۱۵۹ نیازمند در استان از برکات این واجب الهی برای تامین هزینه های عمرانی، تحصیل، درمان، معیشت، ازدواج و.. بهره مند شدند.

رخصی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۹۵ پروژه عمرانی عام المنفعه همچون مسجد، حسینیه و.. در استان نیز ساخت و تعمیر شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با یادآوری اینکه هم اکنون هزار و ۷۹۴ روستا در استان دارای اقلام و ظرفیت پرداخت زکات هستند، تاکید کرد: در ابتدای سال ۹۸  صرفا ۸۸۸ روستا با تشکیل شورای زکات این واجب الهی را پرداخت می کردند اما با راه اندازی طرح استانی احیای شوراهای زکات روستایی، تعداد روستاهای پرداخت کننده در پایان سال گذشته به هزار و ۶۳۷ روستا افزایش پیدا کرد.

دبیر شورای زکات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال نیز مودیان کرمانشاهی بیش از ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ تومان زکات پرداخت کردند، عنوان کرد: بیش از سه میلیارد تومان از این میزان زکات واجب و ۱۹ میلیارد تومان نیز زکات فطره بوده است.

محسن رخصی گفت: تعهدات کمیته امداد استان کرمانشاه در سال جاری به منظور جمع آوری زکات بیش از ۲۷ میلیارد تومان است که تاکنون ۸۴ درصد آن محقق شده است

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.