• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه:

سازش ۵۰ درصد پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس

  • کد خبر : 12087
  • 30 تیر 1399 - 6:34
سازش ۵۰ درصد پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از سازش ۵۰ درصدی پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره و آرامش پلیس کرمانشاه خبر داد. به گزارش میلکان آنلاین ، سرهنگ “محمدرضا آمویی” در دیدار با قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: در راستای افزایش تعامل و همکاری میان پلیس و مراجع قضائی استان از ابتدای تیرماه کار […]

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از سازش ۵۰ درصدی پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره و آرامش پلیس کرمانشاه خبر داد.
به گزارش میلکان آنلاین ، سرهنگ “محمدرضا آمویی” در دیدار با قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: در راستای افزایش تعامل و همکاری میان پلیس و مراجع قضائی استان از ابتدای تیرماه کار ارجاء پرونده های خانوادگی از دادگاه های تجدید نظر پیش از صدور حکم و در راستای ایجاد صلح و سازش بین طرفین به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس آغاز شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون ۵۳ مورد پرونده به مرکز مشاوره پلیس از سوی دادگاه تجدید نظر ارسال که ۲۶ پرونده معادل ۵۰ درصد آن منجر به صلح و سازش شده است.
سرهنگ آمویی با بیان اینکه ۲۱ پرونده نیز در دست اقدام و کارشناسان در حال ارائه مشاوره های لازم هستند، افزود: در ۶ مورد نیز سازشی حاصل نشده است.
معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه در ادامه از ارسال ۵ هزار و ۴۵۱ پرونده به مراکز مشاوره کلانتری ها و این معاونت در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۴۳۴ پرونده معادل ۶۴ درصد آنها منجر به مصالحه شده است.
وی یادآوری کرد: از مجموع پرونده های مصالحه شده در این ۴ ماه، ۲ هزار و ۱۷ پرونده مربوط به حوزه قضائی بوده است.
سرهنگ آمویی تصریح کرد: مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و کلانتری های سطح استان همه روزه در ساعات اداری آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به عموم شهروندان هستند.
تعامل پلیس و دستگاه قضائی جلوی بسیاری از مشکلات را گرفته است
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات اثربخش نیروی انتظامی در حوزه های مختلف گفت: تعامل خوب پلیس و دستگاه قضائی جلوی بسیاری از مشکلات را گرفته و شرایط مطلوبی در راستای مقابله با مجرمان و همچنین رفع اختلافات ایجاد کرده است.
“حسین مظهری” ادامه داد: در سال های اخیر شاهد ورود پرونده های زیادی به مراجع قضائی بوده ایم که حجم بالای پرونده های ورودی گاهی اوقات باعث تاخیر در نتیجه دادرسی ها شده است.
وی تصریح کرد: در این میان پلیس و مراکز مشاوره آن توانسته با حضور به موقع و اثربخش خود از ورود بسیاری از این پرونده ها به مراجع قضائی جلوگیری کند و همین امر کاهش اطاله دادرسی را شامل شده است.
مظهری با بیان اینکه برخی از پرونده ها در اثر یک سوء تفاهم و ناراحتی های زودگذر تشکیل شده است، گفت: کارشناسان زبده مراکز مشاوره پلیس در معاونت اجتماعی و کلانتری ها توانسته اند به خوبی این مشکلات و سوء تفاهم ها را برطرف و از فروپاشی بسیاری زندگی ها جلوگیری کنند.
این مقام قضائی تصریح کرد: ایجاد مصالحه در نیمی از پرونده های ارجاعی دادگشاه های تجدید نظر توسط مرکز مشاوره معاونت اجتماعی کار بزرگی است که توسط کارشناسان پلیس انجام شده و جای قدردانی مضاعف دارد.
وی در پایان خواستار افزایش تعامل میان دستگاه قضائی و پلیس شد و گفت: هرقدر این تعاملات افزایش یاید مردم امنیت بیشتری را احساس و در مقابل فضا برای مجرمان ناامن تر خواهد شد.
در این دیدار سرگرد “یونس کرمی” رئیس مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه نیز حضور داشت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.