• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

لانه گزینی سار صورتی در منطقه سرتخت شهرستان صحنه در کرمانشاه

  • کد خبر : 12078
  • 30 تیر 1399 - 5:42
لانه گزینی سار صورتی در منطقه سرتخت شهرستان صحنه در کرمانشاه

جمعیت کثیری از پرنده سار صورتی که یک پرنده مهاجر و آفت کش طبیعی است در بخش سرتخت شهرستان صحنه با لانه گزینی و زاد آوری در منطقه ماندگار شدند. به گزارش میلکان آنلاین ، جمعیت کثیری از پرنده سار صورتی که یک پرنده مهاجر و آفت کش طبیعی است در بخش سرتخت شهرستان صحنه […]

جمعیت کثیری از پرنده سار صورتی که یک پرنده مهاجر و آفت کش طبیعی است در بخش سرتخت شهرستان صحنه با لانه گزینی و زاد آوری در منطقه ماندگار شدند.
به گزارش میلکان آنلاین ، جمعیت کثیری از پرنده سار صورتی که یک پرنده مهاجر و آفت کش طبیعی است در بخش سرتخت شهرستان صحنه با لانه گزینی و جوجه آوری در منطقه ماندگار شدند.
وحید گودینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه با اشاره به زادآوری بیش از چهار هزار پرنده سار صورتی در این شهرستان گفت: این پرنده در زمره‌ی پرندگان حمایت شده است، بنابراین باید ممنوعیت صید و شکار آن همچنان حفظ شود.
وی با تاکید بر اینکه این پرنده یک آفت کش طبیعی است و زادآوری آن معمولاً با طغیان آفت ملخ در مزارع همزمان می شود افزود: این پرندگان برای تغذیه جوجه هایشان مبادرت به صید ملخ و سایر حشرات می کنند که این عمل نقش بسزایی در کنترل آفت ملخ و حفظ کشتزارها و مزارع جو و گندم را دارد.
گودینی در خصوص زیستگاه سار صورتی گفت: این پرندگان بیشتر در مناطق همجوار کشتزار‌ها و زمین‌های زراعی، صخره‌های مرتفع و مناطق شیب دار و یا کوهستان‌های مرتفع به سر می برند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه در ادامه گفت: سار صورتی در فصل زاد و ولد که بیشترین منابع تغذیه ای را مصرف می کند بیشتر از حشراتی همچون ملخ و سنجاقک تغذیه می کند و در صورت کاهش جمعیت این دسته از حشرات برای تکمیل رژیم غذایی خود به استفاده از دانه ها و انواع میوه ها مانند انگور،گیلاس، هلو، زردآلو و … روی می آورد که همین امر متأسفانه موجب خساراتی به باغداران منطقه شده است.
لازم به ذکر است سار صورتی از گونه پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می شود که صید و شکار هر قطعه از این گونه پرنده مطابق با ضوابط و مقررات قانون شکار و صید مشمول جریمه زیست محیطی به مبلغ سه میلیون ریال خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.