• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

پراکندگی زیاد، کار مراقبت از جنگل‌ها را در کرمانشاه سخت می‌کند

  • کد خبر : 12004
  • 28 تیر 1399 - 6:49
پراکندگی زیاد، کار مراقبت از جنگل‌ها را در کرمانشاه سخت می‌کند

دیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: پراکندگی زیاد جنگل‌ها، کار مراقبت از عرصه‌های جنگلی در کرمانشاه را سخت می کند. به گزارش میلکان آنلاین؛کولانی در نشستی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و ابخیزداری کشور، امروز در استانداری برگزار شد، وسعت منابع طبیعی استان را بیش […]

دیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: پراکندگی زیاد جنگل‌ها، کار مراقبت از عرصه‌های جنگلی در کرمانشاه را سخت می کند.

به گزارش میلکان آنلاین؛کولانی در نشستی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و ابخیزداری کشور، امروز در استانداری برگزار شد، وسعت منابع طبیعی استان را بیش از ۱٫۷ میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه ۱٫۲ میلیون هکتار مرتع و ۵۲۷ هزار هکتار جنگل دارد.

وی با اشاره به پراکندگی بالای جنگل‌های استان، ادامه داد: ۵۲۷ هزار هکتار جنگل استان کرمانشاه در سطحی معادل یک میلیون هکتار پراکنده است و این موضوع کار مراقبت از عرصه‌های جنگلی استان را سخت می کند.

کولانی با بیان اینکه پربارش بودن استان کرمانشاه این استان را مستعد پوشش گیاهی غنی کرده، گفت: این موضوع نیز کار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان به ویژه جنگل‌ها را در برابر حریق سخت می کند.

وی در ادامه با اشاره به فعال بودن ۱۴۰ گروه اطفای حریق در استان کرمانشاه که ظرفیت خیلی خوبی برای مقابله با حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است، گفت: مردم محلی و تشکل‌ها را برای مهار حریق‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی به میدان آورده‌ایم که امیدواریم با تکیه بر توان آنها بتوانیم به خوبی از منابع طبیعی به عنوان سرمایه های کشور حراست کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه تمامی فرمانداران استان در بحث مقابله با حریق پای کار هستند، تمامی دهیاری های استان را برای آموزش مردم محلی برای مقابله با حریق فعال کرده ایم.

وی در ادامه اشاره ای هم به وضعیت نامطلوب اجرای طرح کاداستر در منابع طبیعی استان کرمانشاه داشت و گفت: تاکنون قراردادهای مربوط به این طرح در سطح ۷۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان منعقد شده و امسال هم قرار است کارهای مربوط به ۵۰۰ هزار هکتار دیگر انجام شود که در این صورت تا پایان سال طرح کاداستر برای ۱٫۲ میلیون هکتار از منابع طبیعی استان اجرایی خواهد شد.

کولانی با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل در هفته گذشته، گفت: این آتش سوزی می‌توانست به یک بحران تبدیل شود که با همراهی خوب مردم جمع شد.

کولانی ادامه داد: نظامی بودن منطقه بوزین و مرخیل در کنار مرزی و صعب العبور بودن و بسیاری محدودیت های دیگر کار اطفای حریق را سخت کرده بود که در نهایت با وجودی که تعدادی از دوستداران طبیعت استان را از دست دادیم که غم انگیز بود، اما توانستیم حریق را به موقع اطفا کنیم.

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز در این نشست بر ضرورت استفاده از ظرفیت هیئت‌های ورزشی برای مواقع بحرانی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت هیات های ورزشی با امضاء تفاهم‌نامه‌ای برای مهار آتش سوزی در منابع طبیعی استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.