• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

زنجیره ارزش ‌بوقلمون‌ در كرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 11944
  • 24 تیر 1399 - 6:57
زنجیره ارزش ‌بوقلمون‌ در كرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از راه‌اندازی زنجیره ارزش و تولید بوقلمون در استان خبر داد . به گزارش میلکان آنلاین ،  بهرام خانی  با بیان اینکه طرح توسعه پرورش بوقلمون در استان کرمانشاه از سال گذشته شروع شده، اظهار کرد: از سال گذشته که راه‌اندازی زنجیره ارزش و تولید بوقلمون در […]

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از راه‌اندازی زنجیره ارزش و تولید بوقلمون در استان خبر داد .

به گزارش میلکان آنلاین ،  بهرام خانی  با بیان اینکه طرح توسعه پرورش بوقلمون در استان کرمانشاه از سال گذشته شروع شده، اظهار کرد: از سال گذشته که راه‌اندازی زنجیره ارزش و تولید بوقلمون در برنامه استان قرار گرفت، تمامی حلقه‌های مرتبط با ایجاد زنجیره ارزش بوقلمون  از جوجه‌ریزی گرفته تا ورود جوجه‌ها به سالن‌های تولید و پس از آن رشد و پرورش جوجه‌ها و سپس بازاریابی و فروش در حال شکل‌گیری است .

وی با بیان اینکه هم اکنون در قالب طرح پرورش بوقلمون روستایی در حال شناسایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و روستائیان دارای شرایط پرورش بوقلمون هستیم، گفت: متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با پرورش بوقلمون به راهبر طرح معرفی شده و او جوجه های یک ماهه و خوراک مورد نیاز را در اختیار متقاضیان می‌گذارد و پس از پایان دوره رشد بوقلمون‌ها را تحویل گرفته و عهده دار مراحل مرتبط با بازاریابی و فروش آن خواهد بود .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه شرایط متصدی واحد پرورش بوقلمون برای مشارکت در طرح توسعه پرورش بوقلمون را برخورداری از مدرک تحصیلی دیپلم به بالا، گواهینامه  گذراندن دوره آموزشی پرورش بوقلمون، سابقه سکونت دو ساله در روستا، عدم پرورش همزمان سایر طیور، عدم فعایت در واحدهای پرورش طیور صنعتی و… عنوان کرد .

 خانی با اشاره به عملیاتی شدن اجرای زنجیره ارزش بوقلمون از مرداد ماه به بعد، گفت: در ابتدا قرار بود ۵۰۰ واحد ۱۵۰ قطعه‌ای پرورش بوقلمون در استان برای اجرای طرح زنیجره ارزش بوقلمون راه اندازی شود، اما احتمالا تعداد این واحدها کمتر از این هدفگذاری خواهد بود .

خانی ادامه داد: متقاضیان مشارکت در طرح توسعه بوقلمون می توانند به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کرده و در جریان جزئیات شیوه اجرای این طرح قرار بگیرند .

 خانی در ادامه اشاره‌ای هم به موانع و مشکلات پیش روی شکل‌گیری زنجیره ارزش بوقلمون در استان داشت و افزود: از جمله این موانع و مشکلات می توان به پایین بودن قدرت خرید مردم جهت گنجاندن گوشت بوقلمون در سبدغذایی خانوارها، کمبود زیرساخت‌های صادرات، نبود کشتارگاه صنعتی مناسب بوقلمون و هزینه‌های بالای تامین خوراک، واکسن و دارو اشاره کرد .

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه پایلوت طرح پرورش ۱۵۰ قطعه‌ای  بوقلمون شده، گفت: در صورت موفقیت در اجرای این طرح در استان، اجرای آن در سنوات آتی در تمامی استان‌های کشور در برنامه قرار خواهد گرفت .

خانی گفت: در حال حاضر  بوقلمون در دو فاز صنعتی و سنتی پرورش داده می‌شود که در فاز صنعتی حتما باید واحدهای با ظرفیت ۲۵۰۰ قطعه ای ایجاد شود، اما فاز سنتی آن در قالب دو طرح مشاغل خانگی با راه اندازی واحدهای ۷۰ قطعه ای و یا طرح  پرورش بوقلمون روستایی (واحدهای ۱۵۰ قطعه ای) قابل اجرا است .

خانی با بیان اینکه  ۱۵ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۶۴ هزار و ۲۰۰ قطعه  در هر دوره و تولید سالانه ۱۲۸۴ تن در استان کرمانشاه پروانه بهره برداری دارند، گفت: هم‌اکنون ۹ واحد از این واحدها با ظرفیت تولید ۴۰ هزار قطعه درهر دوره و تولید سالانه ۸۰۰ تن بوقلمون فعال هستند .

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح زنجیره ارزش بوقلمون بتواند تحول چشمگیری را در حوزه تولید بوقلمون در استان ایجاد کند .

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11944

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.