• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیرعامل ذوب آهن بیستون:

معادن را به صنایع معدنی واگذار کنید

  • کد خبر : 11908
  • 24 تیر 1399 - 4:30
معادن را به صنایع معدنی واگذار کنید

مدیرعامل ذوب آهن بیستون بیان داشت دغدغه های زیادی در این شرایط وجود دارد باید از پتاسیل ها استفاده کنیم تا دغدغه ها رفع شود . به گزارش خبرنگار میلکان، جهاندار شکری در آیین گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه طبق اطلاعات و آمارهایی که منتشر می شود ایران جزو بالاترین […]

مدیرعامل ذوب آهن بیستون بیان داشت دغدغه های زیادی در این شرایط وجود دارد باید از پتاسیل ها استفاده کنیم تا دغدغه ها رفع شود .
به گزارش خبرنگار میلکان، جهاندار شکری در آیین گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه طبق اطلاعات و آمارهایی که منتشر می شود ایران جزو بالاترین تولید کنندگان آهن اسفنجی و بزرگ ترین کشورهایی است که دارای سنگ آهن است تصریح کرد: اما می‌بینیم با وجود این پتانسیل ها برای تامین مواد اولیه واحد های فولادی کشور با چالش مواجه هستیم.
وی اظهارداشت: سالهاست که فعالین این حوزه درخواست جلوگیری از صادرات بی رویه مواد خام را دارند و متذکر می شدند که یک روزی صنایع داخلی کشور را دچار مشکل میکند. اما کسی گوش نمییداد و فقط آمار صادرات بالا میرفت حتی گاهی نام مواد خام بر محصولات نمیگذاشتند و می گفتند کالای نیمه‌نهایی است.
رییس انجمن کارآفرینان جوان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: امروز خیلی از واحد های دولتی ما با هزینه خیلی بالاتری کالاینهایی و محصول نهایی تولید میکنند اما بخاطر کمبود مواد اولیه در حالحاضر تعطیل شده‌اند یا رو به تعطیلی هستند.
مدیرعامل ذوب آهن بیستون اظهارداشت: یکی از عواملی که باعث نابسامانی بازار شده است، بورس کالای ایران به واسطه قیمت های دستوری است که در این بورس وجود دارد. ما شاهد این هستیم بایک جهش قیمتی فراوان در صنایع فولادی رو به رو شده‌ایم. ما از ابتدا امسال گفتیم قیمت ها را دستوری نکنید و بگذارید واقعی باشند.
وی تاکید کرد: اگر ما می خواهیم صادر کننده باشیم و به ارز نیاز داریم باید بتوانیم با قیمت های جهانی حرکت کنیم. متاسفانه کاری کرده‌اند که شاهد این باشیم در یک ماه با یک جهش دو برابری داشته باشیم و تمام واحد ها مخصوصا تولید کنندگان مواد اولیه دچار مشکل شوند. ما میتوانستیم از واحد های کوچک کالا هارا به صورت خرد خرید کنیم ولی متاسفانه با ابطال تمام معاملات و قراردادها واحدها نمی‌توانند خرید کنند.این کار آفرین جوان مشکل دیگر صنایع فولادی و زیر مجموعه‌های آن را کمبود سرمایه در گردش دانست و گفت: اینطوری پیش برویم کل بانک های ایران دست به دست هم بدهند سرمایه در گردش واحدهای فولادی ایران و پتاسیل های که به وجود آمده را نمیتوانند تامین کنند. واحدهای فولادی به سرعت دارند سرمایه در گردش خود را از دست می‌دهند.
جهاندار شکری با اشاره به اینکه معادن و صنایع معدنی خوبی که در استان وجود دارد بیان داشت: تصمیم گیری قطعی در این مورد گرفته شود و واگذاری معادن نه به شخص یا افراد بلکه به واحدهای صنایع معدنی و تولیدی در استان داده شود که در اولویت قرار دارند تا مواد با قیمت کم از استان خارج نشوند بلکه تبدیل به محصول نهایی شود و با قیمت مناسب به فروش برسد و حتی صادر کنیم تا ارز آوری داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.