• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

کرمانشاه از نظر تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا وضعیت خوبی دارد

  • کد خبر : 11749
  • 17 تیر 1399 - 6:02
کرمانشاه از نظر تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا وضعیت خوبی دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در روزهای اخیر از نظر ابتلا به کرونا سیر صعودی نداشتیم و تعداد موارد بستری و ترخیصی نزدیک به هم هستند، گفت: در ۲ روز گذشته تعداد موارد بستری به کمتر از ۴۰۰ نفر رسیده که امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند و آرامش نسبی در بیمارستان‌ها […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در روزهای اخیر از نظر ابتلا به کرونا سیر صعودی نداشتیم و تعداد موارد بستری و ترخیصی نزدیک به هم هستند، گفت: در ۲ روز گذشته تعداد موارد بستری به کمتر از ۴۰۰ نفر رسیده که امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند و آرامش نسبی در بیمارستان‌ها حاکم شود.

به گزارش میلکان آنلاین؛ محمودرضا مرادی دوشنبه شب در بیست و هفتمین ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: خوشبختانه با پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهدا و امام حسین (ع) کرمانشاه از فشاری که بر روی بیمارستان‌های گلستان و فارابی بود کاسته شده است.

او گفت: دستگاه اکسیژن ساز چهارم نیز وارد استان شد و به بیمارستان فارابی انتقال یافت و برای بهره برداری در این بیمارستان در حال نصب است.

وی اضافه کرد: نکته مهم این است تاکنون همه گیری این بیماری در شهرها بود اما پس از این باید در روستاها و عشایر نیز در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید بیشتری صورت گیرد و ارایه آموزش های لازم توسط بهوزان و همکاران بهداشتی درمانی در مراکز روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص اپیدمی بیماری کووید ۱۹ در فصل پاییز و زمستان در کشور هشدار داده است.

دکتر مرادی افزود: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها انتقال بیماری افزایش خواهد یافت بنابراین باید تمهیدات لازم در خصوص افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها و تجهیزات مورد نیاز اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: اجباری شدن زدن ماسک و رعایت دیگر پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و مردم باید رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک را بسیار جدی بگیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.