• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

ارتقاء سطح بهداشت مدارس مهمترین اقدام پروژه مهر است

  • کد خبر : 11741
  • 17 تیر 1399 - 5:56
ارتقاء سطح بهداشت مدارس مهمترین اقدام پروژه مهر است

معاون تربیت بدنی و سلامت از برگزاری کارگروه سلامت و امور بهداشتی در راستای اجرای پروژه مهر ۹۹ خبر داد و گفت: ارتقاء سطح بهداشت مدارس مهمترین اقدام پروژه مهر است. به گزارش میلکان آنلاین؛ اولین کارگروه تخصصی سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر ۹۹ تیرماه جاری با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و […]

معاون تربیت بدنی و سلامت از برگزاری کارگروه سلامت و امور بهداشتی در راستای اجرای پروژه مهر ۹۹ خبر داد و گفت: ارتقاء سطح بهداشت مدارس مهمترین اقدام پروژه مهر است.

به گزارش میلکان آنلاین؛ اولین کارگروه تخصصی سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر ۹۹ تیرماه جاری با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، رئیس اداره سلامت و تندرستی و سایر اعضای این کارگروه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، ماشاءالله پروین عنوان کرد: با توجه به شرایط خاصی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در جامعه حاکم شده است سطح بهداشت مدارس مهمترین اقدام پروژه مهر است.

پروین در این کارگروه تخصصی بیان کرد: در یک نگاه سیستماتیک، فرآیند تعلیم و تربیت متاثر از مجموعه عواملی از این قبیل بوده و چنانچه این مجموعه متناسب با استانداردهای مورد نیاز تدارک دیده شوند محصول نظام آموزش و پرورش انسان‌هایی سالم، توانمند با توان یادگیری بیش‌تر و شخصیتی متعادل اعم از فردی و اجتماعی خواهد بود.

وی افزود: لذا جهت تحقق این امر دقت در وضعیت بهداشت محیط و ایمنی مدارس در تمامی مقاطع از پیش دبستانی تا دبیرستان (دولتی و غیر دولتی ) ضروری به نظر می‌رسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: از آن جایی‌که دانش‌آموزان آینده‌سازان سرمایه‌های هر ملتی میباشند. لازم است تمامی ارگان‌های مرتبط با این قشر عظیم در جامعه ایران برنامه‌ریزی‌های دقیقی را جهت افزایش بهره وری و داشتن زندگی سالم و اثربخش در سال‌های آتی انجام دهند تا در نهایت جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم.

شیرزاد احسانخواه رئیس اداره سلامت و تندرستی ضمن تشریح وظایف و ماموریت‌های کارگروه‌ها، اظهار داشت: ایمنی و بهداشت محیط مدرسه که در فصل چهارم آیین‌نامه اجرایی مدارس به آن توجه شده، از اصول اولیه بهداشت مدارس است. بدون شک یکی از مولفههایی که در آموزش و پرورش کودکان تاثیر اجتناب‌ناپذیر دارد محیط مادی و فیزیکی حاکم بر مدرسه است.

احسانخواه خاطرنشان ساخت: محیط مدارس باید به گونه‌ای باشد تا از هر لحاظ به نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان پاسخ دهد. در آموزش و پرورش نوین فضای فیزیکی به عنوان یک عامل زنده و پویا در انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان تلقی می‌گردد.

در ادامه جلسه اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر ۹۹ به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه اجرای هر چه بهتر این برنامه پرداختند.

پروین در پایان با بیان این‌که اجرای صحیح برنامه‌های مصوب کارگروه سلامت و امور بهداشتی نیازمند تعامل بیش از پیش تمامی حوزه‌ها است گفت: اکیپ‌هایی از مجموعه مدیریت، نظارت بر فعالیت‌های پیشگیرانه و بهداشتی مدارس را بر عهده خواهد داشت و با حضور در مدارس، وضعیت بهداشت مدارس را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11741

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.