• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت:

تکریم و حفظ کرامت انسانی خانواده ها و دانش‌آموزان در فرآیند ثبت نام یک ضرورت است

  • کد خبر : 11476
  • 09 تیر 1399 - 6:48
تکریم و حفظ کرامت انسانی خانواده ها و دانش‌آموزان در فرآیند ثبت نام یک ضرورت است

به گزارش میلکان آنلاین؛ناهیدفضلی رئیس ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه اعضای ستاد ثبت نام عنوان کرد: برای سال تحصیلی آینده «دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش‌آموزان» با اتخاذ تدابیردر فضایی امن و آرام، سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید۱۹(کرونا)  به مناطق […]

به گزارش میلکان آنلاین؛ناهیدفضلی رئیس ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه اعضای ستاد ثبت نام عنوان کرد: برای سال تحصیلی آینده «دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش‌آموزان» با اتخاذ تدابیردر فضایی امن و آرام، سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید۱۹(کرونا)  به مناطق ابلاغ شد.

وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بر اساس راهکار ۲-۵ سند تحول بنیادین در استان کرمانشاه برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات لازم برای پوشش کامل دوره آموزش عمومی و برخورداری از آموزشی با کیفیت مناسب صورت پذیرفته است. بنابراین پیش بینی دانش‌آموز برای دوره های تحصیلی بیش از ۳۳۲۰۰۰ نفر می‌باشد که از این تعداد بیش از ۳۱۰۰۰نفر مربوطه به دانش‌آموزان ورودی پایه اول ابتدایی می‌باشد.

فضلی اظهار داشت: در راستای دستورالعمل ثبت نام کارگروه‌های استانی و منطقه‌ای و نظارت حوزه ارزیابی عملکرد، تشکیل اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و از ادارات آموزش و پرورش تابعه استان خواسته شده ضمن تشکیل کارگروه‌های منطقه‌ای و شهرستانی و نظارت بر فرآیند ثبت نام مدارس خصوصاً مدارس پرتردد که هر هفته گزارشی از اقدامات به عمل آمده تهیه و به اداره کل آموزش و پرورش  استان ارسال شود.

فضلی به رعایت تکریم و حفظ کرامت انسانی و احترام خانواده ها و فرزندان آنان طی فرایند ثبت نام تأکید کرد و افزود: افراد دارای حسن خلق، منعطف، صبور و آگاه به قوانین و مقررات برای ستادهای ثبت نام استان و مناطق انتخاب شوند.

رئیس ستاد ثبت نام استان کرمانشاه همچنین در خصوص معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره تحصیلی و نوع امکانات خاطرنشان ساخت: این اطلاع‌رسانی از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) جهت اطلاع خانواده‌ها و دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

فضلی همچنین به ضرورت هماهنگی با ستاد کرونا و اداره کل بهداشت استان و شهرستان‌ها به منظور بهره‌مندی از دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد زمینه لازم در خصوص طراحی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در هنگام ثبت‌نام تأکید کرد.

لازم به ذکر است؛ در دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش‌آموزان به شماره ۱۳۵/۲۰۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۲ در راستای تسهیل در امر ثبت‌نام، دو بخش مجزای مقررات عمومی ثبت‌نام در کلیه مدارس دولتی، غیردولتی، استعدادهای درخشان و شاهد گنجانده شده و در هر بخش شرایط و موارد لازم برای ثبت‌نام شرح داده شده است.

معاون آموزش ابتدایی استان تصریح کرد: در فرآیند ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پوشش کامل تحصیلی از طریق همکاری‌های درون و برون سازمانی و به حداکثر رساندن درصد ثبت‌نام تمام مقاطع به‌خصوص در مدارس روستایی و عشایری مورد اهتمام است.

رئیس ستاد ثبت‌نام در ادامه گفت: ثبت‌نام دوره پیش‌دبستانی همراه با ثبت‌نام پایه اولی‌ها آغاز  و باید در زمان خودش و به موقع انجام گیرد و به روزهای آخر موکول نشود و با توجه به شروع سنجش دانش‌آموزان ورودی پایه اول دبستان از نیمه دوم تیرماه جهت ایجاد نظم و رعایت پروتکل بهداشتی، اولیای محترم نسبت به ثبت‌نام کودکان خودا قدامات و پیگیری‌های لازم را به‌عمل آورند. بنابراین تمامی ضوابط و مقررات در دوره متوسطه‌ی اول و دوم نظری مدنظر قرار گیرد و جهت پذیرش دانش‌آموزان در پایه هفتم برگزاری هرگونه آزمون یا مصاحبه در مدارس ممنوع است.

در ادامه نورالله حیدری رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و رئیس نظارت بر ستاد ثبت‌نام استان افزود: با توجه به تقاضای خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در بعضی از مدارس، هر ساله همزمان با فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان با دغدغه‌هایی مواجه هستیم، همواره اشاره کرده‌ایم که نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت، مناسب‌ترین مدرسه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان است.

حیدری در پایان گفت: که نظارت کافی بر فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموز مورد تاکید و دریافت هرگونه وجه اجباری هنگام ثبت‌نام ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود و مدارس هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید تنها اجازه دریافت پول کتاب بر اساس نرخ مصوب و حق بیمه را دارند. فقط مدارس غیردولتی می‌توانند نرخ مصوب تخصیص یافته را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.