• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه:

سیاست جدید دستگاه قضایی تقویت سازش است

  • کد خبر : 11377
  • 07 تیر 1399 - 5:58
سیاست جدید دستگاه قضایی تقویت سازش است

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه، رویکرد جدید ریاست قوه قضاییه را جلوگیری از ورود پرونده به محاکمه دادگستری و خالی شدن راهروهای دادگستری و تقویت سازش در امور قضایی دانست و گفت: رییس کل دادگستری استان نیز در عمل هم اثبات کرده‌اند که بیشتر پرونده‌ها به سازش ختم شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه،
رویکرد جدید ریاست قوه قضاییه را جلوگیری از ورود پرونده به محاکمه دادگستری و خالی شدن راهروهای دادگستری و تقویت سازش در امور قضایی دانست و گفت: رییس کل دادگستری استان نیز در عمل هم اثبات کرده‌اند که بیشتر پرونده‌ها به سازش ختم شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میلکان آنلاین، جبار تجری در آیین افتتاح شعبه شورای حل اختلاف صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: پرونده های حوزه صنعت و معدن عموما تخصصی است و همین امر ضرورت ایجاد اینگونه شعبات را بیشتر می‌کند. با توجه به تفاهم نامه ای که بین وزارت صنعت معدن و تجارت و مرکز شورای حل اختلاف منعقد شده است ما مکلفیم در تمام مراکز صنعتی کشور شورا حل اختلاف ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: کرمانشاه جز اولین استان های بود که این طرح را اجرا کرد اما با توجه به شیوع کرونا و شرایط خاصی که ایجاد شد از برنامه ها عقب افتادیم. با این وجود ما الان آمادگی داریم که انشالله مراکز و شعبات دیگر را تشکیل دهیم.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه تصریح کرد: رونق این مراکز با همکاری دادستان مرکز استان و شهرستانها امکان پذیر است که با نظر بر سازشی کردن پرونده ها و حل اختلاف از طریق خود مردم این پرونده ها را ارجاع دهند و رسیدگی شود.
وی تصریح کرد : با توجه به بخشنامه که سال گذشته ریاست محترم قوه قضاییه صادر کردن ما محدودیتی برای رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در دادگاه از نظر حجم و مساحت شورای حل اختلاف نداریم و تمامی پرونده اعم از کیفری و حقوقی می توانند در موارد خصوصی که طرفین به سازش برسند می‌شود به شواری حل اختلاف ارجاع داد.
تجری تاکید کرد: شعبه شورای حل اختلافی که در مرکز استان افتتاح سد را می‌توانیم در سایر شهرستانها نیز دایر کنیم به شرطی که از این شعب استقبال شود و طرفین پرونده سازش کنند و رای های صادره در این شعب را لازم الاجرا بدانند. تعهدات انجام شود و صورت اصلاحی که قانونگذار گذاشته اجرا شود و کسانی که سازش کردند پرونده را مختومه می‌شود.

وی گفت : مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند و در هفته قوه قضاییه متوجه شدیم که امسال بر خلاف سال های پیش توجه ویژه ای به تولید، صنعت، معدن و تجارت شده است و ما شاهد این رویکرد در کل قوه قضاییه هستیم.
سعی می شود مشکلات تولید رفع و مسیر جهش تولید را سهل و آسان کند.
تجری با بیان اینکه هرچقدر اختلاف کمتر باشد شاه توسعه، رونق و شکوفایی بیشتر در حوزه صنعت و تجارت خواهیم بود ابزار امیدواری کرد: شرکا با میانجیگری و سازش مشکلات خود را حل کنند و از تمام ظریفت برای تسریع این روند استفاده کنیم. از بزرگانی که حوزه صنعت و معدن تجربه دارند کمک می‌گیریم تا از ورود پرونده به دادسرا و دادگستری جلوگیری کنیم.
اولین شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با حضور دادستان کرمانشاه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری،رئيس کل و رئیس‌ شوراهای حل اختلاف استان ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، مهندس کردستانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی، مهندس شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت، اعضای هیأت‌ مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت استان کرمانشاه و تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی و معدنی برگزار شد .
در این مراسم احکام اعضای شورای‌ حل اختلاف ویژه صنعت توسط دادستان محترم اهداء و شعبه ویژه افتتاح گردید .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11377

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.