• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

کرمانشاه در رتبه ششم تست کرونا در کشور

  • کد خبر : 11160
  • 31 خرداد 1399 - 6:19
کرمانشاه در رتبه ششم تست کرونا در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از میان ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی کشور تعداد محدودی از دانشگاه‌ها از جمله کرمانشاه تست کرونا انجام می دهند، گفت: استان کرمانشاه از لحاظ نمونه‌گیری موفق به کسب رتبه ششم کشوری شده است. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایرنا ؛ابراهیم شکیبا  با بیان اینکه […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از میان ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی کشور تعداد محدودی از دانشگاه‌ها از جمله کرمانشاه تست کرونا انجام می دهند، گفت: استان کرمانشاه از لحاظ نمونه‌گیری موفق به کسب رتبه ششم کشوری شده است.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایرنا ؛ابراهیم شکیبا  با بیان اینکه روزانه بیش از ۸۰۰ مورد تست در استان انجام می‌شود، افزود: با راه‌اندازی سه آزمایشگاه دیگر به بیش از هزار تست افزایش می‌یابد و می‌خواهیم در هفته‌های آینده حتی به هزار و ۲۰۰ تست هم برسانیم.

او با بیان اینکه ما هرچه تعداد تست‌ها را افزایش دهیم بازهم جوابگوی تقاضای مردم نیست، گفت: آزمایش pcr در استان خوب انجام می‌شود اما جوابگوی نیازهای مردم نیست چرا که برای تشخیص کووید ۱۹ کار بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه این آزمایش‌ها نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز دارد، گفت: آزمایش‌های تشخیص کووید ۱۹ گران است.

او با بیان اینکه هنوز ۲ هزار تستی که از مردم را گرفتیم جواب ندادیم و باید جواب آنها را بدهیم، افزود: ما برای گرفتن تست کرونا از مردم مشکلی نداریم و می‌توانیم روزانه پنج هزار تست بگیریم اما مهم به موقع جواب دادن آنها است که هم نیروی انسانی می خواهد و هم تجهیزات مورد نیاز.

وی یادآوری کرد که تعداد تست های گرفته شده با نمونه های جواب داده شده باید همخوانی داشته باشد یعنی اینکه هر مقدار تست که از مردم می گیریم باید به همان اندازه هم جواب تست ها را اعلام کنیم.

جوانترها برای تست نیایند

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه توصیه‌هایی به مردم کرد و گفت: از جوانترها و کسانی که مشکل خاصی ندارند و صرفا هدف آنها از حضور در مراکز نمونه‌گیری، چکاپ است درخواست می کنیم مراجعه نکنند.

دکتر شکیبا همچنین خطاب به افراد جوانی هم که مراجعه می کنند و علایمی دارند، افزود: فرض کنید تست شما مثبت باشد، درخواست می کنیم خود را قرنطینه خانگی کنید تا بهبودی پیدا کنید و ارتباط خود را با خانواده، اطرافیان، اقوام و اجتماع را حذف یا محدود نمایید.

وی تصریح کرد: با این وجود اگر مراکز نمونه‌گیری خلوت شود ما می‌توانیم از افراد پرخطر نمونه بگیریم و آنها را سریع شناسایی کنیم.

وی گفت: انتقال ویروس کرونا در صفوف مراکز نمونه گیری به سرعت انتقال می یابد و اگر این صفوف خلوت شود ما به راحتی از افراد پرخطر تست می گیریم.

دانشگاه علوم پزشکی به دنبال ارتقاء تجهیزات آزمایشگاهی

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونا، تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایشگاه های معاونت بهداشتی استان و مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال خریداری شد.

دکتر «تورج شیرزادیان» افزود: نتیجه این اقدامات در کنار افزایش پرسنل مجرب آزمایشگاه و تامین سایر ملزومات و تجهیزات، منتج به ارتقاء چشمگیر بیماریابی و احراز جایگاه قابل قبول در سطح کشور برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گردید.

وی در مورد اهم تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شده در استان، گفت: عقد قرارداد خرید سه دستگاه Real Time PCR و تحویل یک دستگاه در کمترین زمان ممکن، خریداری و تحویل ۱۰ دستگاه هود لامینار، ۱۵ دستگاه میکرو سانتریفیوز، سه دستگاه دیپ فریزر، ۱۱ دستگاه فریزر و یخچال، ۹ دستگاه ترمو شیکر بلاک، ۲۰ سری ست سمپلر، یک دستگاه اتوکلاو ۷۵ لیتری، یک دستگاه بن ماری و یک دستگاه یخچال ازمایشگاهی از جمله خریدهای انجام شده در این مدت است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۸۶ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.

دکتر «سیما سادات لاری» افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.

به گفته او، تاکنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.