دکتر توسلی زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست با قضات و مسئولین دادسرای استان، با تاکید بر لزوم کاهش تعداد پرونده های موجود دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: باید تا آنجایی که ممکن است پرونده های موجود را از طریق صلح وسازش حل نمائیم.

به گزارش میلکان آنلاین توسلی زاده  تصریح کرد: انتظار می رود برای رسیدن به هدف مطلوب، شعب دادسرا با تلاش مضاعف تعداد بیشتری از پرونده ها را رسیدگی نمایند.
رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد: البته برای رسیدگی سریعتر به پرونده های دادسرا ۱۵ قاضی جدید را طی هشت ماه گذشته به این مرکز اضافه کردیم و برنامه داریم تا چند ماه آینده هم تعدادی دیگر اضافه کنیم.

وی در ادامه گفت: علاوه بر کاهش پرونده های موجودی، تعداد پرونده های ورودی دادسرا هم باید سیر نزولی داشته باشد که برای این منظور باید در بحث پیشگیری و سازش بیشتر کار شود.

وی تاکید کرد: طبق آمارها حدود ۱۰ درصد جرائمی که در استان رخ می دهد، در حوزه جرائم مهمه قرار می گیرند، لذا قضات ما باید بیشتر به این پرونده ها تمرکز کنند و سایر پرونده ها را به سمت سازش و قرار نهایی سوق دهند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر لزوم کاهش تعداد بازداشتی ها، اعلام کرد: در ماه های گذشته یکی از سیاست هایی که در استان آن را اجرایی کردیم کاهش تعداد بازداشتی ها بود که خوشبختانه منجر به نتیجه شده و آمار بازداشتی های ما کاهش یافته است.

وی در ادامه ضمن آنکه از قضات دادسرای استان خواست تا به مدیریت پرونده ها و اختلافات بپردازند، گفت: متاسفانه گاها برخی منازعات و اختلافاتی که چندان جدی نیست، منجر به جرائم مهمتری شود که برای جلوگیری از این مسئله باید آنها را مدیریت کرد.

ایشان همچنین با تاکید بر لزوم مردمی کردن دادگستری، افزود: این موضوع نیز مورد توجه رئیس محترم قوه قضائیه است که کار ما باید منجر به آرامش مردم شود و ما نیز در آن بدنبال اجرایی شدن آن هستیم.

 وی در ادامه با بیان اینکه سازش باید در تمام پرونده های دادسرا مورد تاکید قرار گیرد، گفت: باید این نگاه و رویکرد را در میان قضات ایجاد کنیم که زندانی کردن نباید به راحتی انجام گیرد و توجه به این مسئله را در تک تک پرونده ها داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری با تاکید بر اینکه مجازات کردن هزینه های زیادی را بر جامعه، فرد بزهکار، خانواده و دستگاه قضا تحمیل می کند، اعلام کرد: قضات تلاش کنند تا میزان سازش در پرونده ها را به حداکثر رسانده و از کمک بزرگان و متنفذین در این راه استفاده کنند و به جامعه و مردم آرامش ببخشند.