• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

تردد مردم در مطب پزشکان ساماندهی شود

  • کد خبر : 11137
  • 29 خرداد 1399 - 6:36
تردد مردم در مطب پزشکان ساماندهی شود

استاندار کرمانشاه از احتمال تعطیلی ۱۰ روزه دفاتر پیشخوان در استان به علت تشکیل صف‌های طویل مقابل آنها و در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر داد. به گزارش میلکان آنلاین ؛ هوشنگ بازوند در دیدار با معاون کل وزارت بهداشت گفت: دفاتر پیشخوان به دلیل نوع فعالیت، تجمع در محیط بیرون و […]

استاندار کرمانشاه از احتمال تعطیلی ۱۰ روزه دفاتر پیشخوان در استان به علت تشکیل صف‌های طویل مقابل آنها و در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش میلکان آنلاین ؛ هوشنگ بازوند در دیدار با معاون کل وزارت بهداشت گفت: دفاتر پیشخوان به دلیل نوع فعالیت، تجمع در محیط بیرون و داخل و ازدحام هایی که در آن صورت می گیرد به عنوان یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا به شمار می رود.

وی افزود: در روزهای آتی تصمیم لازم با هماهنگی کمیته استانی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی ۱۰ روزه این دفاتر به شرطی که این تعطیلی ضرری برای مردم نداشته باشد، اتخاذ و نتیجه به مردم اعلام می شود.

بازوند با اشاره به شیوع دوباره کرونا در کرمانشاه یادآوری کرد: برای کنترل این موضوع در آخرین جلسه ای که داشتیم تصمیمات خوبی از جمله ممنوعیت سفر به منطقه اورامانات و فعالیت تالارهای عروسی گرفته شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از منابع نگرانی ما برای شیوع کرونا مطب پزشکان است و به نظر می رسد نیمی از مراجعان و بیماران اصول حفاظتی لازم را رعایت نمی کنند و به همین دلیل از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خواسته ایم تا به مطب ها اعلام کنند که در نوبت دهی های خود فاصله انداخته و از ازدحام در انها جلوگیری کنند.

وی همچنین خواستار افزایش اختیارات به استان ها در خصوص اتخاذ تصمیمات لازم شد و از معاون کل وزارت بهداشت خواست تا این موضوع را در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کند.

بازوند در ادامه با قدردانی از همراهی اکثر شهروندان با مسوولان برای مقابله با بیماری کرونا گفت: متاسفانه عده ای موضوع را جدی نگرفته اند و در حالی که طی یکی دو ماه اول ۸۶ درصد مردم کرمانشاه کاملا اصول حفاظتی و مراقبتی را رعایت می کردند طی یکی دو ماه اخیر این میزان بسیار کمتر از قبل شده است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه یادآوری کرد: مردم باید آگاه باشند که غفلت و سهل انگاری در این خصوص می تواند وضعیت را بدتر از این کرده و شرایط نامناسب تری ایجاد کند از این رو همه باید با رعایت موارد توصیه شده به مقابله با این بیماری بپردازیم.

وی همچنین با قدردانی از محموعه وزارت بهداشت و کادر درمانی بیمارستان ها گفت: اقدام آنها در کنترل بیماری کار بزرگی بود و به طور قطع در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد.

بازوند در پایان کنترل بیماری در کرمانشاه را حاصل هماهنگی بسیار خوب مسوولان استان دانست و از رهنمودهای آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمانی بیمارستان ها و نیروهای نظامی و انتظامی قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.