• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

شروع اجراهای تئاتر خیابانی در کرمانشاه

  • کد خبر : 11087
  • 27 خرداد 1399 - 6:25
شروع اجراهای تئاتر خیابانی در کرمانشاه

مرتضی اسدی‌مرام ،مسئول تئاتر خیابانی استان کرمانشاه از شروع اجراهای خیابانی در سطح این شهر پس از چهارماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا خبرداد. به گزارش میلکان آنلاین، مرتضی اسدی‌مرام گفت: بعد از حدود چهارماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا شاهد شروع اجراهای تئاتر خیابانی با شعار «من، تو، ما/ تئاتر، زندگی، کرونا» […]

مرتضی اسدی‌مرام ،مسئول تئاتر خیابانی استان کرمانشاه از شروع اجراهای خیابانی در سطح این شهر پس از چهارماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا خبرداد.
به گزارش میلکان آنلاین، مرتضی اسدی‌مرام گفت: بعد از حدود چهارماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا شاهد شروع اجراهای تئاتر خیابانی با شعار «من، تو، ما/ تئاتر، زندگی، کرونا» از   روز  ۲۵ خرداددر کرمانشاه خواهیم بود.
اسدی‌مرام ادامه داد: ٤ نمایش کوتاه طی بالغ بر ٣٥٠ اجرا در زمان‌بندى نود ثانیه‌ای پشت چراغ‌قرمزها با محوریت اطلاع‌رسانى و آگاهى اجتماعى جهت پیشگیرى و اخطار وضعیت قرمز استان در مقابله با کرونا به نمایش درمی‌آیند.  این نمایش‌ها که ویژه رانندگان و افراد حاضر در اتومبیل‌ها طراحی شده می‌تواند فاصله اجتماعی را با مخاطبان نمایش‌ها حفظ کند و در آموزش پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسیار موثر باشد.
مسئول تئاتر خیابانی استان کرمانشاه افزود: با توجه به اعلام اداره‌کل به گروه‌هایی که از تعطیلی‌ها متضرر شده‌اند چهار گروه در بخش خیابانی با ارائه مجوز به اداره‌کل هنرهای نمایشی به عنوان گروه‌های متضرر شده بخش خیابانی معرفی و هر چهار گروه در این پروژه به کارگیری شدند. هر چند دفتر تئاتر خیابانی پس از هماهنگی با انجمن نمایش استان اسامی ۴۵ هنرمند تئاتر خیابانی استان را که مجوز دریافت نکرده بودند به کانون تخصصی نمایشگران خیابانی کشور به عنوان فعالین متضرر شده معرفی کرد.
اسدی‌مرام در ادامه با اشاره به اینکه هنرمندان فعال متضرر در ایام تعطیلی کرونا را به کانون تخصصی نمایشگران خیابانی کشور معرفی  کرده‌اند گفت: گروه نمایش «باران» به سرپرستی سعید ذبیح، گروه نمایش «نقال‌ها» به سرپرستی خودم، گروه نمایش «شیرز» به  سرپرستی علی چناری و  گروه نمایش «مارلیک» به سرپرستی حسین نادری گروه‌‎هایی هستند که در این پروژه حضور دارند.
او در پایان گفت: با توجه به این که استان کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارد و با توجه به تصمیم‌گیری‌های مسئولین مکان و زمان اجراها با توجه به وضعیت روزانه اعلام می‌شود.
این پویش هنری برای شکست کرونا توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمانشاه و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه توسط دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان اجرا خواهد شد.
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.