• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

اولین جلسه شورای هماهنگی توسعه شهرستان هرسین تشکیل جلسه داد

  • کد خبر : 11007
  • 22 خرداد 1399 - 8:27
اولین جلسه شورای هماهنگی توسعه شهرستان هرسین تشکیل جلسه داد

‍این جلسه به ریاست امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین و با حضور حجت الاسلام دکتر اجرایی امام جمعه هرسین ، نجف میرزاحسینی معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین در‌ محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید. به گزارش میلکان آنلاین؛فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه ضمن تاکید بر اقتصادی […]

‍این جلسه به ریاست امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین و با حضور حجت الاسلام دکتر اجرایی امام جمعه هرسین ، نجف میرزاحسینی معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین در‌ محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش میلکان آنلاین؛فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه ضمن تاکید بر اقتصادی سازی گلیم به تشریح اقدامات انجام شده در راستای ثبت ملی و جهانی گلیم هرسین توسط مسئولین پرداخت و اظهار داشت : با حمایت های امام جمعه محترم، نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداری ، شهردار و شورای اسلامی شهر هرسین و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اقدامات بسیار خوبی در راستای ثبت جغرافیایی و ملی گلیم هرسین انجام شده است.

فرماندار هرسین ادامه داد : با پیگیری های انجام شده زمینه جهانی سازی گلیم هرسین توسط دولت فراهم شده است و در‌گامهای بعدی بخش خصوصی
می بایست ضمن تسریع و توسعه فعالیت ها ، برنامه های خود را مخصوصا در بحث اقتصادی سازی گلیم با ایجاد مراکز متنوع و متعدد فروش و عرضه گلیم هدف گذاری نماید.

شاه آبادی همچنین اظهار داشت : از سال ۱۳۹۵ اقدامات بسیار مهمی در راستای توسعه ، معرفی و ثبت جغرافیایی گلیم هرسین انجام شده است و در‌ مرحله سوم ، جهانی سازی گلیم هرسین در دست اقدام است و به همین منظور اقدامات بسیار مهمی همچون ایجاد ۴۲ کارگاه گلیم بافی و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به این کارگاهها ، احداث المان و میدان گلیم هرسین ، آموزش ۳۵۰۰ نفر ، ایجاد بازارچه صنایع دستی و نامگذاری معابر و کوچه ها بنام گلیم انجام شده و یا در دست اقدام است.

فرماندار هرسین در ادامه سخنانش از احداث موزه گلیم هرسین و ایجاد سردرب گلیم در ورودی پارک شهر هرسین بعنوان اقدامی مهمی در راستای جهانی سازی و معرفی هر چه بیشتر گلیم هرسین خبر داد.

فرماندار هرسین همچنین خواستار ایجاد کمیته نرخ گذاری و تشکیل صنف گلیم بافان به منظور حمایت از بافندگان گلیم و اقتصادی سازی این محصول شد .

در ادامه این جلسه حجت الاسلام دکتر اجرایی امام جمعه هرسین طی سخنانی نوآوری در تولید نقش های جدید توسط گلیم بافان را اقدامی مهم در راستای توسعه و معرفی هر چه بیشتر گلیم هرسین و ارز آوری آن دانست.

امام جمعه هرسین ادامه داد : استفاده از نقش های جدید بعنوان یک نیاز می بایست توسط بافندگان با جدیت دنبال شود.

به گفته دکتر اجرایی : ایجاد موزه گلیم ، نوآوری در تولید آن بر اساس نقش های جدید و معرفی هر چه بیشتر این محصول در نمایشگاههای داخلی و بین المللی باعث هویت سازی گلیم هرسین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.