• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
معاون استاندارکرمانشاه:

سوءاستفاده از مقام و‌جایگاه شغلی باعث ایجاد بی اعتمادی می شود

  • کد خبر : 11000
  • 22 خرداد 1399 - 7:04
سوءاستفاده از مقام و‌جایگاه شغلی باعث ایجاد بی اعتمادی می شود

معاون توسعه منابع انساني استانداري گفت: سوءاستفاده از مقام و‌جایگاه شغلی باعث ایجاد بی اعتمادی می شود. به گزارش میلکان آنلاین؛ جلسه شورای فرهنگ استانداری به ریاست دکتر کریمی معاون توسعه منابع انسانی استانداری و با حضور اعضای این شورا و با دستور کار بررسی آیین نامه امر به معروف و نهی از منکر اداری […]

معاون توسعه منابع انساني استانداري گفت: سوءاستفاده از مقام و‌جایگاه شغلی باعث ایجاد بی اعتمادی می شود.

به گزارش میلکان آنلاین؛ جلسه شورای فرهنگ استانداری به ریاست دکتر کریمی معاون توسعه منابع انسانی استانداری و با حضور اعضای این شورا و با دستور کار بررسی آیین نامه امر به معروف و نهی از منکر اداری برگزار شد.

کریمی در این جلسه با اشاره به اهمیت مقوله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مولفه های حفظ، تقویت و نهادینه کردن اخلاق در انسان و جامعه اظهار داشت: بخش قابل توجهی از امر به معروف باید متوجه خود ما شود و باعث خودسازی درونی ، تحول شخصیتی و اخلاق مداری در وجود و رفتار ما شود و تا وقتی نتوانیم اصلاح را از خود شروع کنیم هرگز نمی توانیم آمر به معروف و ناهی از منکر خوب و تاثیرگذاری برای دیگران و جامعه بشویم.

وي با اشاره به توجه جامعه به برونداد رفتاری هر کدام از ما در هنگام مواجهه به خصوص در زمینه امور اداری افزود: ارباب رجوع از هنگامی که به یک اداره ورود پیدا می کند و تا زمان خروج، تمام رفتارهای ما را زیر نظر دارد و اگر ما توانسته باشیم با خوشرویی، ملاطفت، حوصله و مسئولیت پذیری، پیگیر کار و درخواست او باشیم قطعا با رضایت و احساس خوشایندی از اداره خارج می شود و این همان اهمیت امر به معروف از خود و اصلاح رفتاری است که باید مد نظر قرار بدهیم و بدون شک او را نیز تحت تاثیر رفتار حسنه ی خود قرار داده ایم.

معاون استاندار بیان داشت: ممکن است افراد مختلفی، رفتارهای ناپسند و ناخوشایندی را در برخورد با دیگران از خود بروز بدهند اما بیشترین حساسیت بر روی آن کسی است که در یک پست مدیریتی قرار دارد و از قدرت و مقام خود سوء استفاده می نماید که باعث شکاف و بی اعتمادی بین جامعه و دستگاه اجرایی می شود.

کریمی در ادامه گفت: توصیه کردن در قالب امر به معروف اگر با درایت و تدبیر انجام گردد گاهی ممکن است باعث تغییر مثبت زندگی یک نفر بشود و گاهی هم سوء رفتار ما با کسی، ممکن است او را به سمت و راه نامطلوبی سوق دهد پس بنابراین نباید از خطاها و سوء رفتارهای ریز و کوچک هم غافل شویم و سلیقه ها و رفتارهای شخصی خود، اگر دارای بار منفی می باشند را در رفتار اداری‌مان دخالت بدهیم.

معاون استاندار در پایان بر اهمیت ترویج ورزش و نشاط در ادارات تاکید و اظهار داشت: باید با فعال کردن شورای تربیت بدنی، به گونه ای برنامه ریزی کنیم که کارمندان در ساعات مشخصی به ورزش و تحرک روی بیاورند و سالانه مسابقات ورزشی مختلفی در بین کارکنان برگزار کنیم که بدون شک، تحقق این امر به نشاط و سلامت کارکنان اداری کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.