• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4
رئیس هیات ورزش های زورخانه ای کرمانشاه:

جزو استانهای صاحب سبک در ورزش زورخانه‌ای هستیم

  • کد خبر : 10983
  • 22 خرداد 1399 - 6:43

رئیس هیات پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی ورزشکاران زورخانه‌ای کرمانشاه، گفت: تاکنون اطلاعات بیش از هزار ورزشکار زورخانه‌ای را در این سامانه ثبت کرده‌ایم. به گزارش میلکان آنلاین ؛ سالار احمدزاده به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای بابیان اینکه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه […]

رئیس هیات پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی ورزشکاران زورخانه‌ای کرمانشاه، گفت: تاکنون اطلاعات بیش از هزار ورزشکار زورخانه‌ای را در این سامانه ثبت کرده‌ایم.

به گزارش میلکان آنلاین ؛ سالار احمدزاده به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای بابیان اینکه فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با نام علی(ع) عجین شده، اظهارکرد: ۱۷ شوال سال پنجم هجرت، حضرت علی(ع) اسوه جوانمردی و شجاعت در جنگ خندق بر نماد کفر عمربن عبدو غلبه کرد. تلاش برای کسب رضایت پروردگار، کشتن نفس اماره و تواضع و فروتنی این امام بزرگوار در این نبرد باعث شد تا بعدها ۱۷ شوال به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با نام انبیا و امیرالمومنین علی(ع) توام و همراه شده و از دیرباز بین مردم ایران رواج داشته و تا به امروز هم ادامه دارد.

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه ای استان در ادامه بااشاره به جایگاه خوب این رشته بین مردم کرمانشاه، افزود: کرمانشاه از جمله استان‌هایی است که از گذشته تاکنون مهد فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای است و از استان‌های صاحب سبک در این رشته هستیم.

وی به رشد و توسعه ورزش‌های زورخانه ای درکرمانشاه طی چندسال اخیر هم پرداخت و گفت: با وجود پیشینه خوبی که در این رشته داریم، متاسفانه تا چندسال پیش جایگاه ۲۶ این رشته را در کشور داشتیم که زیبنده استان ما نبود، برای همین برنامه توسعه آن را هم در بخش کیفی و هم کیفی در دستورکار قرار دادیم.

احمدزاده افزود: در این مدت تعداد زورخانه‌های فعال استان را از ۱۴ زورخانه به ۲۰ زورخانه افزایش داده و برای ترویج هر چه بیشتر این رشته تلاش کردیم که مجموعه این اقدامات باعث شد تا با رشدی ۲۰ پله ای اکنون جزو شش استان برتر ورزش‌های زورخانه ای باشیم.

وی از راه اندازی بانک اطلاعاتی ورزشکاران سازمان یافته ورزش‌های زورخانه ای هم در کرمانشاه خبرداد و گفت: هرچند طبق آمار هیات پزشکی ورزشی تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته در استان حدود ۲۶۵ نفر است، اما در سامانه بانک اطلاعاتی هیات اسامی هزار نفر از ورزشکاران این رشته را با رتبه بندی آنها و قهرمانی‌هایی که بدست آورده اند، ثبت کرده‌ایم.

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه ای کرمانشاه   در ادامه به تعطیلی چندماهه زورخانه‌های کرمانشاه  در پی شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه تعدادی از رشته‌های ورزشی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، اما ورزش‌های زورخانه‌های به دلیل اینکه در فضای مسقف هستند، هنوز امکان بازگشایی ندارند، بنابراین با رایزنی‌هایی که با فدراسیون و مسئولین استانی داشتیم، مجوز فعالیت زورخانه‌های پارکی کرمانشاهرا گرفتیم.

وی اعلام کرد: تا زمانی که مجوز فعالیت در زورخانه‌های مسقف را می‌گیریم، در پارک‌های کوهستان، شیرین و شاهد اجرای برنامه ورزش‌های زورخانه ای را داریم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.