• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

بازارچه “سازان” با توافق طرفين بازگشايي مي شود

  • کد خبر : 10974
  • 22 خرداد 1399 - 6:25
بازارچه “سازان” با توافق طرفين بازگشايي مي شود

استاندار كرمانشاه گفت: رسمي شدن مرزهاي شوشمي و شيخ صله در هيأت دولت تصويب شده و حُسن اين مهم فراهم شدن امكان تردد مسافران و گسترش ارتباطات در مرزها خواهد بود و اين توافق با تصويب دولت مركزي عراق اجرايي مي شود.   به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند كه در رأس هيأتي با حضور […]

استاندار كرمانشاه گفت: رسمي شدن مرزهاي شوشمي و شيخ صله در هيأت دولت تصويب شده و حُسن اين مهم فراهم شدن امكان تردد مسافران و گسترش ارتباطات در مرزها خواهد بود و اين توافق با تصويب دولت مركزي عراق اجرايي مي شود.

 

به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند كه در رأس هيأتي با حضور در مرز پشته/ شيخ صله با آزاد توفيق رحيم استاندار حلبچه و مسوولين نظامي و گمرك اقليم ديدار كرد به فعال بودن مبادلات تجاري با رعايت پروتكل هاي بهداشتي در سه مرز استان كرمانشاه با اقليم اشاره كرد و اظهار داشت: علي رغم شيوع كرونا روند مبادلات تجاري با اقليم پيوسته و فعال است و با تلاش هاي صورت گرفته و انجام پروتكل هاي بهداشتي روند صادرات در سه مرز با اقليم فعالانه در حال انجام است.

بازوند خطاب به مسوولين استان حلبچه به لزوم افزايش مراقبت هاي بهداشتي و انجام اقدامات پيشگيرانه در مرزها اشاره كرد و بيان داشت: براي افزايش مبادلات فراهم نمودن امكانات لازم به ويژه توسعه و افزايش مساحت فضاهاي ارائه خدمات تخليه، بارگيري و فعاليت هاي اداري در مرزها ضروري است و انتظار داريم طرف عراقي نيز به تعهدات خود براي تكميل زيرساخت ها اقدام نمايد.

استاندار کرمانشاه به لزوم تسريع در انجام اقدامات براي احداث و تكميل زيرساخت هاي مرزها از جانب اقليم كردستان تأكيد كرد و خاطر نشان ساخت: براي تسهيل در انجام امور و تسريع در فرآيندهاي ترخيص كاميون ها زيرساخت هاي لازم و جاده هاي پشت مرز بايد تكميل شود و بر اساس مصوبه امروز اين مهم در دستور كار قرار گرفت.

وي از تلاش هاي سركنسول ايران در سليمانه و آزادتوفيق رحيم استاندار حلبچه در ماههاي گذشته براي فعاليت و پويايي امور مبادلاتي در مرزها تشكر و قدرداني كرد و بيان داشت: با توجه به اينكه رسمي شدن مرزهاي شوشمي و شيخ صله در هيأت دولت تصويب شده بايد اقليم كردستان نيز اين موضوع را در ارجحيت قرار دهد و به يقين با تصويب دولت مركزي امكان افزايش مساحت فعلي نيز در دو طرف مرز فراهم خواهد شد و در تقويت مبادلات بسيار موثر است.

استاندار كرمانشاه در ادامه گفت: با كليات بازگشايي بازارچه مرزي “سازان” موافق هستيم و براي اين كار ما آمادگي كامل داريم، البته شروع فعاليت در اين بازارچه منوط به تكميل زيرساخت ها توسط اقليم و اخذ موافقت هاي دولت مركزي است كه در صورت تعيين تاريخي مشخص ساير امور انجام و پيگيري مي شود.

بازوند در تشريح يكي از محورهاي اين جلسه با هدف افزايش تبادلات تجاري در مرز شيخ صله گفت: ساعات كار گمرك براي انجام فعاليت هاي تجاري از امروز در اين مرز افزايش يافته و با توافق صورت گرفته از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ امكان انجام امور ميسر شد.

وي تكميل و آسفالت مناسب جاده منتهي به مرز شيخ صله از طرف عراقي را راهكاري مطلوب براي افزايش تردد كاميون ها و تسهيل ترددها دانست و بيان داشت: با تكميل زيرساخت ها مي توانيم به سمت بين المللي شدن مرزها حركت كنيم و ساير استانداردها نيز با توافق مديران گمرك جهت تعيين استانداردهاي صادرات و واردات كالا تدوين خواهد شد.

استاندار كرمانشاه به لزوم نظارت بيشتر اقليم كردستان به منظور جلوگيري از قاچاق كالاهايي كه سلامت مردم را به خطر مي اندازد، تأكيد كرد و گفت: در اين راستا نيروهاي مرزباني در بخش اقليم بايد با سازوكار حفاظتي، نظارتي و مراقبتي قوي موضوع را پيگيري نمايند.

بازوند در خاتمه گفت: براي صادرات برق و تكميل زيرساخت هاي مرتبط به استان حلبچه آمادگي كامل داريم.

گفتني است در اين ديدار معاون اقتصادي استانداري، مديران برق منطقه اي غرب، توزيع برق، گمرك، فرمانداران پاوه و ثلاث باباجاني، مديران كل دفتر امور اقتصادي و روابط عمومي و جمعي از مسوولين شهرستاني استاندار كرمانشاه را همراهي كردند.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10974

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.