• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

جانبازی جانسوز

  • کد خبر : 10931
  • 21 خرداد 1399 - 2:36
جانبازی جانسوز

عبدالله مرادی – میلکان خبر واقعا کوتاه بود. فقط یک تیتر و یک عکس. عکس‌آنقدر دلخراش بود که خبر را بدون عکس در کانال تلگرامی منتشر کردیم. «خودسوزی یک جانباز در مقابل بنیاد شهید استان کرمانشاه». دلخراش تر از عکسِ تن سوخته جهانگیر آزادی پاسخی بود که حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و […]

عبدالله مرادی – میلکان
خبر واقعا کوتاه بود. فقط یک تیتر و یک عکس. عکس‌آنقدر دلخراش بود که خبر را بدون عکس در کانال تلگرامی منتشر کردیم.
«خودسوزی یک جانباز در مقابل بنیاد شهید استان کرمانشاه».
دلخراش تر از عکسِ تن سوخته جهانگیر آزادی پاسخی بود که حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در توجیه این اتفاق داد .
او در اظهار نظر اولیه اش اختلاف خانوادگی را دلیل این اتفاق دانست و به ایسنا گفت: این جانباز ۱۵ درصد، چند روز گذشته برای دریافت وام به بنیاد شهید شهرستان کرمانشاه مراجعه کرده بود و در حالی که نوبت وامش نبوده، اما با پرداخت وام به او موافقت شده و فرم های دریافت وام را به او داده‌اند تا تکمیل کند.
عسگری با بیان اینکه ظاهرا این جانباز در خانه درگیری‌هایی با همسر خود داشته و علت حادثه هم اختلافات خانوادگی بوده، افزود: گواه این مدعا اینکه روز بعد همسر این جانباز به بنیاد شهید شهرستان کرمانشاه مراجعه کرده و از آنها می‌خواهد تا به همسرش هیچ وامی ندهند.
وی ادامه داد: صبح روز(۱۹ خرداد) این جانباز بدون هیچ اطلاعی مقابل بنیاد شهید شهرستان کرمانشاه اقدام به خودسوزی می‌کند که بلافاصله وی را با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال می دهند.
چند ساعت پس از انتقال «جهانگیر آزادی» به بیمارستان امام خمینی(ره) خبر فوت او بر اثر شدت سوختگی به دستمان رسید.
دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگیری ماجرا
سعید اوحدی، رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران هیئتی را برای بررسی چگونگی درگذشت این جانباز کرمانشاهی که در این حادثه ناگوار به دیار حق شتافت، راهی کرمانشاه کرد.
در دستور رئیس بنیاد شهید بر پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و تشخیص علل اصلی این واقعه ناگوار و برخورد با قصور و مقصران احتمالی تأکید شد.
حجت الاسلام «هادی عسکری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نیز گفت: این فرد که ۱۵ درصد جانبازی داشت صبح امروز بدون اینکه مراجعه ای به بنیاد شهید شهرستان کرمانشاه داشته باشد در مقابل این نهاد اقدام به خودسوزی کرد و توسط مغازه داران محل آتش خاموش و به بیمارستان منتقل شد.
وی اظهارداشت: این جانباز دارای پرونده پزشکی پی تی اس دی (تحریک پذیری) بوده و سابقه بستری در بیمارستان فارابی کرمانشاه را هم دارد.مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه افزود: مرحوم آزادی دارای سه فرزند است و از بنیاد شهید خدمات معیشتی و بیمه تکمیلی دریافت می کرده است.
عسگری گفت: این فرد از بنیاد شهید درخواست وام کرده بود اگرچه نوبتش هم نرسیده بود اما در نوبت دریافت وام قرار گرفته بود و برای پرداخت وام هم از او یک ضامن که جزو حداقل شرایط پرداخت است، خواسته بودند.
تا کنون هیچگونه اظهار نظر، پیام و حتی ابراز همدری از سوی مدیران استانداری کرمانشاه در خصوص این اتفاق جانسوز صادر و منتشر نشده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.