• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

فعالیت پنجاه‌درصدی ناوگان اتوبوسرانی در موج دوم کرونا

  • کد خبر : 10890
  • 20 خرداد 1399 - 5:24
فعالیت پنجاه‌درصدی ناوگان اتوبوسرانی در موج دوم کرونا

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه از فعالیت پنجاه درصدی ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری در موج دوم کرونا خبر داد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، مهندس سجاد سلیمانی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر کرمانشاه اظهار داشت: به دلیل کاهش تردد عمومی در اثر شیوع کرونا ویروس و همچنین رعایت […]

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه از فعالیت پنجاه درصدی ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری در موج دوم کرونا خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، مهندس سجاد سلیمانی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر کرمانشاه اظهار داشت: به دلیل کاهش تردد عمومی در اثر شیوع کرونا ویروس و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال حاضر حدود۵۰ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی فعال می‌باشد اما مجموعه مدیریتی اتوبوسرانی آمادگی افزایش این ظرفیت را بر اساس تقاضای مسافران دارد.

وی افزود: مهمترین شرط در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، همکاری شهروندان و رانندگان عزیز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دستکش و ماسک در زمان سفرهای درون شهری است‌، اما این سازمان ضمن رعایت تمامی نکات و دستورالعمل های بهداشتی در حوزه حمل ونقل عمومی درون شهری، تلاش دارد تا استفاده از ماسک بصورت الزامی در داخل اتوبوس‌ها به اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ساعته ناوگان اتوبوسرانی افزود: ناوگان اتوبوسرانی درون شهری در روزهای عادی از ساعت ۶ صبح از ابتدای خطوط فعالیت خود را برای خدمات‌رسانی به همشهریان شروع کرده و تا ساعت ۲۱ این فعالیت ادامه خواهد داشت.

مهندس سلیمانی خاطرنشان کرد: در روزهای عادی به صورت میانگین روزانه حدود یکصد هزار سفر درون شهری با ناوگان اتوبوسرانی به ثبت می‌رسید اما در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، حداکثر جابجایی مسافری که در این روزها با ناوگان اتوبوسرانی به ثبت می‌رسد در حدود ۳۰هزار سفر می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اوج گرفتن اپیدمی ویروس کرونا و استمرار شرایط موجود، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه با جداسازی کابین راننده از مسافران و تعیین محل نشستن هر مسافر در یک ردیف صندلی در راستای حفظ سلامتی شهروندان و رعایت نکات بهداشتی کماکان تا کنترل این بیماری ادامه خواهد یافت، اما باوجود این اقدامات و سایر تدابیر و تمهیدات در نظر گرفته شده از جمله ضدعفونی کردن اتوبوس ها در ابتدا و انتهای خطوط و تجهیز رانندگان به محلول های ضدعفونی کننده و استفاده از ماسک و دستکش، این خود شهروندان هستند که حرف اول را در رعایت مسائل بهداشتی و حفظ بهداشت می زنند و می‌توان گفت: موفقیت اجرای این طرح منوط به همکاری بین مسافران و رانندگان می باشد.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: همه شهروندان در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، علاوه بر استفاده از ماسک و دستکش، حتماً رعایت فاصله های تعیین شده به ویژه در اتوبوس ها را مد نظر داشته باشند.

مهندس سلیمانی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهری کرمانشاه در پایان افزود: کانال اطلاع رسانی سازمان در فضای مجازی، شماره تلفن ۳۸۲۴۶۵۶۵ ، تلفن گویای سه‌رقمی۱۳۳ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۸۱۵ پل ارتباطی بین شهروندان و سازمان حمل و نقل مسافر شهر کرمانشاه می باشد که آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات همشهریان عزیز می باشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.