• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه درگفتگو با میلکان مطرح کرد:

راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مانع۹۴ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کرمانشاه / حریم قانونی راه در تمام پروژه ها رعایت شده است

  • کد خبر : 10805
  • 16 خرداد 1399 - 7:51
راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مانع۹۴ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کرمانشاه / حریم قانونی راه در تمام پروژه ها رعایت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یکی از موارد مهم در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری را صدور مجوز جدید و سامان دهی واحدهایی عنوان کرد که به شکل غیر مجاز فعالیت دارند عنوان کرد و بیان داشت: طبق آخرین آماری که داریم ۹۴ فرصت سرمایه گذاری استان با […]

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یکی از موارد مهم در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری را صدور مجوز جدید و سامان دهی واحدهایی عنوان کرد که به شکل غیر مجاز فعالیت دارند عنوان کرد و بیان داشت: طبق آخرین آماری که داریم ۹۴ فرصت سرمایه گذاری استان با حداقل ۴۵۰شغل به دلیل مشکلاتی که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در گیر آن هستند چندین سال است که موفق به اخذ مجوز نشده اند.
امید قادری در گفتگوبا خبرنگار میلکان خاطر نشان ساخت: این مجتمع های کوچک و بزرگ نه به خاطر حریم قانونی راه بلکه به خاطر ایرادهای غیر منطقی معطل مانده اند. وقتی که سرمایه گذاری اتفاق میافتد از ۱۳ دستگاه استعلام میگیریم که آنها باید بر اسای ضوابط خودشان موضوع بلامانع بودن یا عدم موافقت رابه ما اعلام کنند نه چیزی فراتر از آن.
وی افزود: بر اساس آئین نامه هیئت وزیران میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی که آخرین موارد آن سال ۹۴ اعلام شده است، این اداره کل میتواند مجوز فعالیتهایی همچون متل، هتل مرکز اقامتی، تفریحی، سرگرمی، بومگردی، مراکز تفریحی آبی و … را بدهد اما اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه معتقد است که ما نباید مجوز به چنین اماکنی بدهیم و هرکس می خواهد باید در نقاطی که آنها مشخص کرده اند مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی با ظوابط آنها احداث کند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اختلاف این اداره با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمی دانسته و اظهار داشت: یقینا در مورد حریم جاده ای نظر کارشناسی دارند.حریم جاده ها بر اساس قانون مشخص است. آنچه گلایه و نگرانی ما است عدم پذیریش آئین نامه هئیت وزیران از سوی حمل و نقل و پایانه ها در خصوص تاسیسات گردشگری در فاصله قانونی از جاده ها است. مدیرکل این اداره معتقد است تاسیسات گردشگری باید داخل شهر و بافت روستا باشد که این امر دیگر در حوزه کاری آن ها نیست.
وی اظهارداشت: ۹۴ متقاضی که حریم جاده را رعایت کرده‌اند و طبق مدارک از ۶هزار و ۵۰۰ متر تا ۵۰۰ متر از جاده فاصله دارند در استعلام با این جواب مواجه شده‌اند که به صورت منفر نمی‌توانند تاسیسات گردشگری احداث کنند. مثلا گفته‌‎اند که گردشگری سلامت نزنید ، اما می توانید پرورش اسب یا گاوداری احداث کنید و حریم جاده را خراب نمیکند!.
قادری با اشاره به اینکه در جاده های دیگر استان ها به ویژه در استان شمالی حریم جاده ای اصلا رعایت نشده و کلی رستوران و مشاغل منفرد در حریم جاده کار میکنند خاطرنشان ساخت: چرا باید مجتمع خدمات رفاهی بزنیم که توجیه اقتصادی ندارد.
سرمایه گذار روی موردی که توجیه اقتصادی نداشته باشد سرمایه گذاری نمیکند. مگر چند پمپ بنزین لازم داریم؟
وی تصریح کرد: مجتمع های خدمات رفاهی سه تیپ دارند که حداقل متراژ پنچ هزار متر و حداکثر ۱۵ هزار متر است ، که ما در استان اصلا همچین زمینی در کنار خیلی از راه ها و جادهها نداریم. مثلا در جاده های هورامانت یا جاده های مناطق تفریحی و کوهستانی استان چنین امکانی داریم؟
این مدیر بیان داشت: علی رغم اینکه در جلسات و کارگروه های متعدد تسهیل ، شورای برنامه ریزی و گردشگری حق را به میراث فرهنگی و این متقاضیان داده اند و مصوبات مختلفی برای آنها گرفته ایم متاسفانه همچنان با مقاومت راهداری و حمل و نقل جادهای استان مواجه هستیم. با بستن این رستورانها که برخی از آنها بالغ بر ۱۰۰ سال از تاسیس آنها می گذرد با حکم قضایی تنها صورت مسئله را پاک کرده ایم و بحرانی به بحران بیکاری استان اضافه کرده ایم
وی با اشاره به ارائه کفیت پایین در رستوران های غیرمجاز کنار جاده ای و عدم توان نظارت این اداره بر ارائه خدمات آنها به خاطر نداشتن مجوز گفت: در دوران شیوع کرونا ما مجوز دارها را بسته ایم ولی نمی توانیم بدون مجوزها را ببندیم. مالکان این واحد خودشان متقاضی دریافت مجوز هستند و می گویند ما آماده دریافت مجوز با هر شرایطی که بگویید هستیم اما امکان دادن مجوز بدون پاسخ استعلام ها برای ما امکان پذیر نیست.
اگر شمال منفرد مجوز دار هست رستوارنهایی که منفرد مجوز داده ایم قبل از مدیریت جدید حمل و نقل و راهداری ۲ سال پیش به فردی مجوز داده شده است و جواب استعلام بلامانع بوده اما همان فرد به واسطه طولانی شدن مقدمات کار اقدام به ساخت و ساز نکرده است حالا استعلام گرفته ایم مخالفت شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.