• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
با نزدیک شدن به فصل گرما و تحقق برنامه ۰۹۹ برگزار شد:

تصمیمات اولیه برای مدیریت بار مصرفی برق در تابستان صورت گرفت

  • کد خبر : 10577
  • 06 خرداد 1399 - 6:19
تصمیمات اولیه برای مدیریت بار مصرفی برق در تابستان صورت گرفت

در روز بهره وری و بهینه سازی مصرف برق، نشست هماهنگی مدیریت مصرف برق با هدف همکاری سازمان ها و ادارات در مدیریت پيک بار سال ۹۹ در استانداري کرمانشاه برگزار شد. به گزارش میلکان آنلاین، در این نشست که باحضور افشین کریمی معاون توسعه مدیريت و منابع استانداري کرمانشاه،  اسدي مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي […]

در روز بهره وری و بهینه سازی مصرف برق، نشست هماهنگی مدیریت مصرف برق با هدف همکاری سازمان ها و ادارات در مدیریت پيک بار سال ۹۹ در استانداري کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش میلکان آنلاین، در این نشست که باحضور افشین کریمی معاون توسعه مدیريت و منابع استانداري کرمانشاه،  اسدي مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي غرب،  مرآتي مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه و نمايندگان سازمان برنامه ريزي و بودجه و معاونت برنامه ريزي بودجه استانداري برگزار شد، تصميمات اوليه براي مديريت بار مصرفي برق در تابستان سال ۹۹ گرفته شد تا مطابق سال قبل، برنامه ۰۹۹ (سال ۹۹ بدون خاموشي) اجرايي شود.

در آغاز این نشست، امیدعلی مرآتی با ارائه گزارش تصویری بر مدیریت پیک بار در آغاز فصل گرما تاکيد کرد و گفت: امسال نيز با همکاري صنايع، ادارات و مشترکين خانگي و کشاورزي درصدد هستيم تا تابستاني بدون خاموشي را سپري نمائيم. در اين زمينه اقداماتي همچون تغيير ساعات کار اداري و فعاليت صنايع، مديريت چاه هاي آب کشاورزي، استفاده از مولدهاي خودتامين(ديزل ژنراتورها) در سازمان ها و قطع بار برنامه‌ريزي شده ايستگاه‌هاي CNG مدنظر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات مذکور می‌تواند باعث صرفه جویی ۷۰ مگاواتي گردد، تصريح کرد: براساس مصوبه هيئت وزيران ۲۰ درصد انرژي مصرفي ادارات بايد از انرژي هاي تجديدپذيري همچون استفاده از سلول‌هاي خورشيدي تامين گردد که در اين زمينه تاکنون ۹۴ واحد دولتي و عمومي و ۳ واحد خصوصي با ظرفيت توليد ۶۴۵ کيلووات توليد برق پاک، داراي سيستم‌هاي خورشيدي هستند.

وی با اشاره به اینکه دمای ۲۵ درجه در فصل تابستان مناسبترین دما برای داخل اتاق است، افزود: براساس تصویب نامه هیئت وزیران ادارات مکلف‌اند نسبت به مدیريت مصرف برق و کاهش ۱۰درصدي مصرف برق خود اقدام نمايند و درصورت داشتن مولدهاي خودتامين (ديزل ژنراتور) در زمان پيک بار برق استفاده نمايند.

مرآتی با بیان اینکه اداراتی که از مولدهای خودتامین استفاده می کنند، سوخت دولتی دریافت مي نمايند، اضافه کرد: شرکت توزيع برق استان کرمانشاه حاضر است به سازمان ها و اماکني که امکان توليد برق از مولدهاي خودتامين و سيستم هاي خورشيدي دارند، هزينه پرداخت مي‌كند و برق توليدي آنها را خريداري مي‌نمايد.

در ادامه، اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب ضمن گزارشی از وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع استان بر نیاز همکاری همه مشترکان خصوصا ادارات استان تاکید کردند.

در پایان این نشست، کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها موظف اند درصورت داشتن دستگاه هاي خودتامين (ديزل ژنراتورها) استفاده نمايند، بر لزوم ايجاد زيرساخت ها جهت توليد برق پاک از واحدهاي سلول خورشيدي تاکيد کرد و گفت: باتوجه به اينکه تامين برق پايدار و صرفه جويي درست از آن وظيفه همه ما است، در خصوص استفاده ادارات از مولدهاي خود تامين نيز بايد بازديدهاي سرزده صورت بگيرد و حتي سيستم هاي سرمايشي نيز كنترل گردد.

وی همچنین بر تعیین رابط دستگاه های دولتی و سازمان ها با اداره برق تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم با رعایت کاهش حداقل ۱۰ درصدي مصرف برق، تابستاني بدون خاموشي را در سالجاري سپري نمائيم

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10577

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.