• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

کروناویروس بیماری طولانی مدت و نیازمند مشارکت همگانی مردم است

  • کد خبر : 10470
  • 30 اردیبهشت 1399 - 14:58
کروناویروس بیماری طولانی مدت و نیازمند مشارکت همگانی مردم است

به گزارش میلکان آنلاین : حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه  گفت:از ورود  ویروس کرونا به کشور نزدیک ۹۰ روز گذشته است، اما متاسفانه این ویروس همچنان در حال فعالیت است، لازم است که همچنان مراقبت های لازم را داشته باشیم چرا که هرگونه سهل انگاری خطر افزایش موارد ابتلا را در […]

به گزارش میلکان آنلاین : حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه  گفت:از ورود  ویروس کرونا به کشور نزدیک ۹۰ روز گذشته است، اما متاسفانه این ویروس همچنان در حال فعالیت است، لازم است که همچنان مراقبت های لازم را داشته باشیم چرا که هرگونه سهل انگاری خطر افزایش موارد ابتلا را در پی خواهد داشت.

وی افزود:  توصیه میشود حتی المقدور از حضور در اماکن شلوغ و مسافرت کردن پرهیز شود و اگر قرار است مشاغل ضروری به کار برگردند بایستی فاصله گذاری اجتماعی ، پروتکل ها و مقررات بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

بیلگری از آنجا که ویروس کرونا در حین صحبت با دیگران هم می تواند انتقال یابد، لازم است در هر مکانی حداقل فاصله یک و نیم متری را با دیگران رعایت کنیم.وهمچنان شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون همچنان توصیه می گردد.

وی ادامه داد:استفاده از ماسک بایستی به صورت صحیح و در بازه زمانی مشخص صورت گیرد، ماسک زدن را در مکانهای شلوغ و برای مدت کوتاه توصیه می گردد.ودر هنگام استفاده از ماسک مراقب باشیم دست ها به صورت و مخصوصاً به چشم ها برخورد نکند و  بعد از استفاده از ماسک حتماً آنها را به صورت  بهداشتی دفع نمایید که خطر انتقال ویروس از بین برود.

بیگلری  تصریح کرد:بیماری کرونا ویروس به ویژه برای سالمندان عزیز و کسانی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، آسم و فشار خون بالا دارند  می تواند به طوری جدی جان افراد را در معرض خطر قرار دهد.

وی تاکید کرد:با علائم هشدار توسط متولیان امر سلامت باید بیشتر مراقب باشیم چرا که این بیماری نیازمند صبر و استقامت است خصوصا می‌تواند جان افراد را در معرض خطر قرار دهد.

بیگلری  با اشاره به اینکه سرفه،  تنگی نفس و تب از علائم بیماری کرونا است گفت:  ممکن است در برخی موارد باعث اختلال در حس چشایی و بویایی افراد شود.کرونا ویروس مانند آنفولانزا بیماری مقطعی نیست و طولانی مدت تر می باشد به همین علت نیازمند صبر و حوصله بیشتری است و تمامی مردم باید به صورت مشارکت اجتماعی آن را جدی بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.