• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
عاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه:

مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای حلقه مفقوده ایست در کنار مدارک دانشگاهی

  • کد خبر : 1044
  • 09 بهمن 1395 - 8:29

معاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه در سیزدهمین جلسه شورای مهارت که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه و مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت : مهم ترین شاخصی که دارای منافع ملی و استانی است و به فراموشی سپرده شده است” مهارت ” […]

معاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه در سیزدهمین جلسه شورای مهارت که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه و مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت : مهم ترین شاخصی که دارای منافع ملی و استانی است و به فراموشی سپرده شده است” مهارت ” است که به عنوان حلقه مفقوده در کنار مدارک دانشگاهی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه کمک بسیاری کند .

رضا رحیمی افزود : امروزه نیاز استان به تربیت تکنیسین ماهر مشهود است .

معاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به وجو پتانسیل بالای استان در زمینه مهارت آموزی و وجود جوانان مستعدی که در این راستا ناشناخته هستند گفت : با تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی استان می توان با شناسایی این افراد زمینه شکوفایی اقتصادی استان را فراهم کنیم .

وی افزود : با معرفی این افراد به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و استفاده از ظرفیتهای این اداره می توان در راه افزایش توان مهارتی قدم مهمی برداشت .

این مقام مسئول با اشاره به همدلی بیشتر و توجه به مشاغلی که در جامعه در حال فراموشی هستند گفت : با شناسایی این حرفه ها و به روز کردن توان مهارتی استادکاران ماهر شاغل در این حرف، پتانسیل بالایی در راه جذب افراد جویای کار دارای توان مهارتی ایجاد می شود .

وی افزود : این کار باعث اجاد انگیزه مضاعف بین جوانان بیکار می شود و به این نتیجه خواهند رسید که در صورت داشتن آموزش های مهارتی، زمینه اشتغال مهیا خواهد شد .

معاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه با تقدیر از عملکرد دستگاه های اجرایی فعال در عرصه مهارت آموزی و همچنین عملکرد مثبت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرمانداری در خصوص فعالیت های صورت گرفته در روستای زردویی شهرستان پاوه گفت : این فرهنگ می بایست به سایر روستاها و بخش های استان نیز تعمیم داده شود .

رضا رحیمی در زمینه توانمندسازی روستاییان، گفت: بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته می توان در ۳۱ روستای استان، کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای را همانند روستاهای زردویی شهرستان پاوه و بیاشوش جوانرود برگزار و راه اندازی کرد .

وی هدف از این کار را گسترش فرهنگ آموزش، تولید، بازاریابی و فروش دانست و فزود : این کار می تواند باعث رونق اقتصادی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی گردد .

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.