• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
برای اولین بار در دنیا

ساخت دریچه میترال با بافت پریکارد در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه

  • کد خبر : 10326
  • 22 اردیبهشت 1399 - 9:41
ساخت دریچه میترال با بافت پریکارد در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه

برای اولین بار در دنیا طراحی و ساخت دریچه میترال با بافت پریکارد خود بیمار در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه توسط پروفسور سبزی و با همکاری تیم جراحی اتاق عمل این مرکز انجام شد.   به گزارش میلکان آنلاین:پروفسور سبزی فوق تخصص قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با همکاری تیم […]

برای اولین بار در دنیا طراحی و ساخت دریچه میترال با بافت پریکارد خود بیمار در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه توسط پروفسور سبزی و با همکاری تیم جراحی اتاق عمل این مرکز انجام شد.

 

به گزارش میلکان آنلاین:پروفسور سبزی فوق تخصص قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با همکاری تیم جراحی اتاق عمل بیمارستان امام علی (ع) پس از چند ماه تلاش مستمر وبا استفاده از مطالعات آناتومیکی موفق به طراحی یک مدل برای دریچه میترال با استفاده از بافت پریکارد شدیم که جهت یک بیمار با اندیکاسیون انجام گردید.وبازسازی کامل میترال با بافت پریکارد برای اولین بار است که در دنیا صورت میگیرد.

وی افزود: تا کنون به دلیل نبودن یک مدل آناتومیکی و قابل تکرار در سایر بیماران و نیز سختی طراحی و ساخت آن هیچگاه از بافت پریکارد خود بیمار برای ساخت دریچه کامل میترال استفاده نشده است اما در این بیمارستان حتی مدلهای آزمایشگاهی از آن ساخته و سپس مدل Template آن  نیز تهیه گردیده و اولین ترمیم کامل دریچه میترال و آئورت با بافت پریکارد در دنیا محقق شد.

سبزی ادامه داد: دریچه های فلزی و بیولوژیک موجود در بازار متاسفانه در طولانی مدت دچار اختلال کارکرد از قبیل تشکیل لخته روی دریچه ، تشکیل بافت گوشتی در زیر دریچه و یا تخریب بافت دریچه بیولوژیک در اثر تهاجم سیستم ایمنی فرد می شود.و از آنجا که بافت پریکارد خود بیمار در مقابل عوارضی مانند تخریب شدن توسط سیستم ایمنی و یا عفونت مقاوم بوده و در طولانی مدت دچار فیبرز و یا ضخیم شدن نمی شود، همین مزیت ها موجب می شود که کارکرد بسیار طولانی تری نسبت به سایر دریچه ها داشته باشد.

وی در پایان گفت:سایر همکاران این طرح و روش را در سایر مراکز نیز عمومیت دهند زیرا نه تنها هزینه ای برای بیمار نخواهد داشت بلکه عوارض دریچه های فلزی و خوکی را نیز ندارد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.