• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

رونمایی از «مادر زمین» در کرمانشاه

  • کد خبر : 1031
  • 04 بهمن 1395 - 21:40

به گزارش میلکان آنلاین ؛ فیلم مستند «مادر زمین» به کارگردانی مهناز افضلی از سری فیلم‌های مستند «کارستان»  ۱۰ بهمن در کرمانشاه رونمایی می شود. کارگردان این اثر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار میکان گفت: این مستند زندگی و کار هایده شیرزادی مدیر سایت بازیافت کرمانشاه است که زندگی خود را وقف این کار کرده […]

به گزارش میلکان آنلاین ؛ فیلم مستند «مادر زمین» به کارگردانی مهناز افضلی از سری فیلم‌های مستند «کارستان»  ۱۰ بهمن در کرمانشاه رونمایی می شود.

کارگردان این اثر در گفتگویphoto_2017-01-24_01-04-47 اختصاصی با خبرنگار میکان گفت: این مستند زندگی و کار هایده شیرزادی مدیر سایت بازیافت کرمانشاه است که زندگی خود را وقف این کار کرده است.ايده اين فيلم مربوط به مجموعه «كارستان» است كه توسط بنياد توسعه كارافرينى زنان و جوانان  به همراه «كارا» فيلم براى ساخت به من پيشنهاد شد.

مهناز افضلی بیان داشت:باتوجه به موضوع مهم ان ؛محيط زيست و كارافرينى بود ساخت آن را با علاقه قبول كردم و با خانم شيرزادى آشنا شدم.

وی اظهار داشت: این مستند ۵۲ دقیقه ای نگاهی داردبه زندگی دکتر هایده شیرزادی اكولوژيست، كه با همكارى همسرش دكتر ادموند لمپگز ، در شهر کرمانشاه اقدام به  قطع کامل دفن زباله‌ها وتبديل پسماندها به بيو كمپوست کرده اند و قدمى بزرگ در جهت توسعه پايدار برداشته اند.

کارگردان “مادر زمین” تصریح کرد: هایده شیرزادی براى اولین بار در کشور سایت بازیافت نخاله های ساختمانی را در شهر کرمانشاه راه اندازی کرده تا ازتخریب منبع اصلی آن زمین جلوگیری کند. اين گامى ارزنده براى حفظ محيط زيست و منابع طبيعى منطقه است.

وی گفت: شروع كار با تحقيق توسط بنياد؛ بهمن سال ۹۴ آغاز شد و در اسفند ماه همان سال تحقيق ميدانى همراه با دروبين را من طى دو سفر چند روزه و زندگى با خانم شيرزادى انجام دادم.

افضلی با بیان اینکه وقتى طرحى را سفارش مى گیرم ، مهم ترين موضوع براى من آن است كه فضاى حاكم در كار را در درون خودم حس كنم تاکید کرد: شخصيت ويژه و كار مهمى كه خانم شيرزادى انجام ميدهد همان دليل بود،چون به شدت تحت تاثير كار فوق العاده و كاراكتر جذاب او قرار گرفتم.

۱۰ بهمن ماه این فیلم مستند در پردیس سینما فرهنگ کرمانشاه با حضور عوامل فیلم رونمایی خواهد شد .

شیرزادی دانش بازیافت را در دانشگاه‌های آلمان آموخت و تجربه کرد. او پس از بازگشت به ایران با پافشاری زیاد، مدیران دولتی را راضی به همراهی با خود کرد تا بتواند سایت‌های بازیافت پسماند را نخست در زادگاه‌اش گیلانغرب و بعد در کرمانشاه و سپس چند شهر دیگر ایران ایجاد کند. او همچنین با تربیت نیروهای کارشناس و آموزش خانه‌به‌خانه توانست مردم کرمانشاه را با موضوع تفکیک زباله در مبدأ آشنا کند و این طرح را نیز به اجرا برساند.

هایده شیرزادی در ادامه نگرانی‌های خود برای سرنوشت زمین، سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی را در کرمانشاه راه‌اندازی کرده است.

هدف پروژه مستند «کارستان»، ثبت و روایت تلاش کسانی است که در رویارویی با چالش‌های بسیار، توانسته‌اند معنای کار را حرمت بخشند و ثبت و انتقال دانش و تجربه‌هایشان می‌تواند الگوهای با ارزشی برای کل جامعه به‌خصوص جوانان باشد، با مشاوره رخشان بنی‌اعتماد و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب در بخش خصوصی تولید شده است.

photo_2017-01-24_01-04-55 photo_2017-01-24_01-05-05

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.