• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
گفتگوی میلکان با جوانی که با دست بافته‌های کوچک کاری دست و پا کرده

راژان سرشار از خلاقیت و زیبایی

  • کد خبر : 10226
  • 17 اردیبهشت 1399 - 3:43
راژان سرشار از  خلاقیت و زیبایی

اکثرما خاطراتی از روز های کودکی و اسباب بازی هایمان داریم. خیلی هایمان حالا پدر و مادر شده و برای فرزندانمان عروسک و اسباب بازی می گیریم. عروسک های انگشتی یکی از هزاران اسباب بازی دوست داشتنی است که ابزار خوبی می باشد تا در کنار بازی به کودکان آموزشهایی بدهیم و زبانی برای گپ […]

اکثرما خاطراتی از روز های کودکی و اسباب بازی هایمان داریم. خیلی هایمان حالا پدر و مادر شده و برای فرزندانمان عروسک و اسباب بازی می گیریم.
عروسک های انگشتی یکی از هزاران اسباب بازی دوست داشتنی است که ابزار خوبی می باشد تا در کنار بازی به کودکان آموزشهایی بدهیم و زبانی برای گپ زدن در مورد آنچه نمی خواهیم مستقیم به آنها بگوییم.
یکی از روز های قرنطینه از شدت کلافه‌گی دست به دامان اینستاگرام شده بودم، صفحه ای دیدم که پر از عروسک های انگشتی بود. متوجه شدم که صفحه یک جوان خلاق کرمانشاهی است که اقدام به طراحی، تولید و فروش این عروسک های زیبا از طریق صفحه اینستا گرامی اش می کند. به آدمین صفحه پیام دادم ودعوتش کردم به یک مصاحبه مجازی، هرچند که خیلی دوست داشتم این هنرمند خلاق را از نزدیک ببینم اما به واسطه حفظ فاصله اجتماعی مصاحبه را مجازی انجام دادیم.

خلاقیت و پشتکار رمز موفقیت در کسب و کارهای آنلاین است

محیا محبی که خود رامتولد ۱۳۶۹و دانش آموخته حقوق معرفی می کند می گوید: وقتی که فهمیدم علاقه‌ای به رشته تحصیلی ام ندارم، اشتباه بزرگتری را تکرار نکردم و تصمیم گرفتم که کسب و کار تازه‌ای راه بیندازم. کسب و کار و حرفه ای که به آن علاقه‌مندم.
او که از سال ۹۱ این کار را شروع کرده است می‌افزاید: ابتدا شروع به کار بافتن شال و کلاه، کیف، کوسن و وسایل تزیینی کردم. درسال ۹۴ وارد حیطه کودک وعروسک سازی شدم.
محبی در مورد درآمد و بازار کارش اینگونه جواب می دهد: وقتی یک کسب و کار تازه شروع می‌کنیم نباید انتظار زیادی داشته باشیم. به مرور زمان می توانیم با خلاقیت و تلاش بهتر و بیشتر کارهای جدید خلق کنیم و با معرفی و بازاریابی این فعالیت را توسعه دهیم.
این هنرمند جوان ادامه می دهد: اکثر تبلیغاتم را در اینستاگرام انجام می‌دهم و بخش عمده فروش محصولات نیز به صورت مجازی و آنلاین انجام می شود. همچنین برای چند فروشگاه در تهران نیز عروسک می بافم.
این عروسک ساز کرمانشاهی با خرسندی بیان می کند: :بعد از چند سال تلاش حالا تعداد سفارش و تقاضا بیشتر شده و توانسته ام یک بافنده از روستاهای اطراف پاوه را با خودم همراه کنم تا تنه عروسک ها را آماده کند.

عروسک هایی کهتنها چشم دارند

محبی در مورد ویژگی مشترک عروسک هایش می گوید: عروسک های انگشتی در انواع متنوع در کشورهای مختلف وجود دارد اما عروسک های من در صورت تنها چشم دارند؛ چرا که معتقدم عروسک های انگشتی زاده شده اند برای آموزش به همین دلیل والدین می‌توانند توسط این عروسک ها احساس خشم، شادی، تعجب و..را به کودکان القا کنند. اگر حالت لبخند به صورت عروسک نقش بسته باشد، انتقال حس های مختلف به کودکان سخت می شود برای همین برای عروسک ها، بینی و دهان نمیگذارم.
این هنرمند کرمانشاهی با اشاره به راه اندازی انجمن عروسک سازان ایران با همکاری کانون پرورش فکری می‌افزاید: راه اندازی انجمن و متحد شدن عروسک سازان اتفاق خوبی بود. به دنبال آن نمایشگاه اسباب بازی تهران در سال ۹۸ نیز تجربه خوبی برای عروسک سازان شد. من در نمایشگاه اسباب بازی تهران توانست مقام سوم کیفیت را کسب کند.
محبی بیمه را دغدغه مشترک صاحبان کسب وکارهای خانگی می داند و عنوان می کند: درست است که برخی از کسب و کارهای خانگی به در آمد معقولی رسیده اند اما باید بیمه را به صورت خویش فرما واریز کنیم . هزینه بیمه به شکل ثابت برای افرادی که در آمد ثابتی ندارند بار مالی سنگینی است.
این هنرمند ابرازامیدواری کرد که مسئولین بتوانند این مشکل را برای کسب و کار های خانگی حل کنند و با حمایت هایی که صورت می گیرد اتفاق های خوبی برای صاحبان مشاغل خانگی رخ دهد.

راه های سفارش :
Telegram : @razhanhandmade
Whats app : 0918 995 5639
کانال تلگرام راژان
t.me/razhan_handmade

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.