• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
مدیرعامل برق غرب:

تا پایان سال ظرفیت تولید برق منطقه غرب به ۴ هزار و ۱۰۰ مگاوات افزایش می یابد

  • کد خبر : 10214
  • 17 اردیبهشت 1399 - 7:14
تا پایان سال ظرفیت تولید برق منطقه غرب  به ۴ هزار و ۱۰۰ مگاوات افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از پیش‌بینی تولید ۴ هزار و ۱۰۰ مگاوات برق تا پایان سال جاری در منطقه غرب کشور و در سه استان حوزه استحفاظی کرمانشاه، کردستان و ایلام خبر داد. مدیرعامل این شرکت در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صنعت برق برگزار شد اظهار داشت: صنعت برق صنعت پویایی […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از پیش‌بینی تولید ۴ هزار و ۱۰۰ مگاوات برق تا پایان سال جاری در منطقه غرب کشور و در سه استان حوزه استحفاظی کرمانشاه، کردستان و ایلام خبر داد.
مدیرعامل این شرکت در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صنعت برق برگزار شد اظهار داشت: صنعت برق صنعت پویایی بوده و زیرساخت تمامی صنایع به شمار می‌رود و با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، صنعت برق همپای سایر صنعت‌ها اقدام به تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق این شعار نموده است.
مهندس اسدی در ادامه تعدادی از پروژه‌های برق منطقه‌ای غرب در سال ۹۹ را جهت ایجاد زیرساخت برای متقاضیان سرمایه‌گذاری نام برد که از جمله آنها می‌توان به تأمین برق به صنایع فروآلیاژ متحد شرق آسیا، هونان یاتای، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، پروژه‌های برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی، طرح سامانه گرمسیری و… اشاره داشت.
وی افزود: افزایش تولید نیروگاه‌ها جهت پایدار کردن برق مورد نیاز مردم و صنایع کمک شایانی خواهد کرد به‌طوری که پیش‌بینی می‌گردد با بهره‌برداری از واحدهای دوم و سوم نیروگاه دالاهو تا پایان سال ۹۹، ظرفیت نیروگاهی منطقه غرب ۶۰۰ مگاوات دیگر افزایش می‌یابد و با در مدار قرار گرفتن این واحدها، کمک بسیار بزرگی به افزایش ظرفیت تولید خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب اظهار داشت: در استان کرمانشاه توسط بخش خصوصی نیروگاه مقیاس کوچک ۸.۶ مگاواتی در هرسین تا مرداد ماه در مدار شبکه قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود دو نیروگاه نیز در استان‌های کردستان و ایلام با ظرفیت ۱۴ و ۲.۵ مگاواتی تا پایان خرداد ماه در مدار شبکه قرار گیرد.
وی بیان داشت: مجوز ۵۲ طرح نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۳۱ مگاوات صادر شده که این نیروگاه‌ها مرحله به مرحله در مدار شبکه قرار خواهند گرفت.
مهندس اسدی تأکید کرد: در برنامه ۰۹۸ در سال گذشته قرار بر این بود که هیچ‌گونه خاموشی در سه استان نداشته باشیم و به یاری خدا توانستیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم و در سال جاری نیز برنامه ۰۹۹ برای عبور از پیک ۹۹ بدون خاموشی در دستور کار صنعت برق قرار دارد که به یاری خدا و با همکاری و همدلی مردم، پیک تابستان امسال را نیز بدون هیچ‌گونه خاموشی سپری میکنیم.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط کنونی تغییر کرده و در حال حاضر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش مصرف برق در پیک بار داشتیم که این موضوع، شرایط را برای تابستان کمی سخت‌تر از قبل پیش می‌برد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در ادامه گفت: مصرف رشد برق صنعتی در دو ماه گذشته در استان کرمانشاه ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته که خوشبختانه این موضوع طبق نمودارها، آهنگ رشد صنعتی شدن استان را به گوش می‌رساند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به عدم قطعی برق در تابستان سال جاری اظهار داشت: امیدواریم در سال ۹۹ نیز هیچ‌گونه خاموشی نداشته باشیم و با استفاده از برنامه‌های مدیریت مصرف و با همکاری مردم بتوانیم تابستان امسال را با وجود ویروس کرونا بدون خاموشی سپری نماییم.
مهندس اسدی تأکید کرد: پیک بار تابستان از ۱۵ خردادماه هر سال شروع شده و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد و به منظور عبور از پیک ۹۹ نیز در این بازه زمانی تمام برنامه‌ها و اهداف در خصوص مدیریت مصرف به کار گرفته می‌شود.
وی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: در سال ۹۸ ظرفیت تولیدی برق حدود ۳ هزار و ۵۶۰ مگاوات بوده است که در سال جاری این مقدار به ۴ هزار و ۱۰۰ مگاوات می‌رسد و از این مقدار ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات آن در منطقه غرب مصرف و مابقی آن نیز به شبکه سراسری انتقال می‌یابد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: در دو ماه اخیر با توجه به شیوع کرونا، ادارات دولتی با دو سوم ظرفیت خود مشغول فعالیت بودند اما همکاران شرکت با ۱۱۰۰ نیرو به‌طور مدوام و به‌صورت شیفتی و نوبت‌کاری در حوزه ستادی و پست‌های انتقال و فوق‌توزیع در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام دوشادوش مدافعان سلامت مشغول خدمات‌رسانی و تأمین برق مطمئن و پایدار به مردم عزیز منطقه بوده‌اند.
وی اعلام کرد: در سال جدید بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در دست اقدام می‌باشد که این پروژه‌ها در اولویت توسعه منطقه غرب قرار دارند و تا پایان سال بیشتر این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.
مهندس اسدی اظهار داشت: از نظر ظرفیت نیروگاهی شرکت برق منطقه‌ای غرب جزو سه شرکت برتر کشور در تأمین و تولید برق می‌باشد که این رتبه بالا، موفقیت چشمگیری برای این شرکت در سطح کشور محسوب می‌شود.
شرکت برق منطقه‌ای غرب مسئولیت تأمین انرژی غرب کشور به تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام را بر عهده دارد.
شبکه برق غرب دارای ۱۲۰ ایستگاه پست انتقال و فوق‌توزیع با مجموع ظرفیت ۱۱ هزار و ۳۳۰ مگاولت‌آمپر، ۸ هزار و ۵۷۳ کیلومترمدار خطوط انتقال و فوق‌توزیع و ۳ هزار و ۵۶۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی می‌باشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.