• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرکل دفتر اقتصادی خبر داد:

بازگشایی مرزهای شوشمی و شیخ صله

  • کد خبر : 10174
  • 15 اردیبهشت 1399 - 9:20
بازگشایی مرزهای شوشمی و شیخ صله

مدیرکل اقتصادی استانداری گفت: فعالیت مرزهای شیخ صله و شوشمی برای انجام مبادلات تجاری و‌کاهش بار ترافیکی بازارچه پرویزخان مجدداً آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری میلکان آنلاین، بهزاد باباخانی گفت: فعالیت مرزهای تجاری شوشمی و شیخ صله که به دلیل‌ شیوع ویروس کرونا از طرف عراق بسته شده بود با رعایت کامل پروتکل های […]

مدیرکل اقتصادی استانداری گفت: فعالیت مرزهای شیخ صله و شوشمی برای انجام مبادلات تجاری و‌کاهش بار ترافیکی بازارچه پرویزخان مجدداً آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری میلکان آنلاین، بهزاد باباخانی گفت: فعالیت مرزهای تجاری شوشمی و شیخ صله که به دلیل‌ شیوع ویروس کرونا از طرف عراق بسته شده بود با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت به صورت رسمی مجدداً آغاز شده و تجار و بازرگان می توانند از طریق این دو مرز رسمی مبادلات تجاری را انجام دهند.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
بازارچه شوشمی در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان پاوه از سمت عراق به استان حلبچه در شمال عراق متصل و در مجاورت شهر طویله عراق قرار دارد که روزانه حدود ۱۵۰ دستگاه کامیون به بازارچه فوق تردد و کالاهایی همچون میوه، سیمان، گیوه، نان برنجی، صیفی جات و… از طریق این بازارچه به عراق صادر می شود.
مرز شیخ صله در ثلاث باباجانی واقع شده و تا مرکز استان کرمانشاه ۱۳۶ کیلومتر فاصله دارد. در این مرز روزانه حدود دویست کامیون صادارتی کالای خود را به عراق منتقل خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.