• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

زیرساخت های طرح تحول سلامت به کنترل کرونا کمک شایانی کرد

  • کد خبر : 10115
  • 13 اردیبهشت 1399 - 6:47
زیرساخت های طرح تحول سلامت به کنترل کرونا کمک شایانی کرد

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از عوامل اصلی و تأثیرگذار در مدیریت و کنترل کرونا، ایجاد زیرساخت ها در نتیجه اجرایی کردن طرح تحول سلامت بود که البته در آن زمان برخی با نگاه انتقادی مخالف این طرح بودند.   به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه های استان که […]

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از عوامل اصلی و تأثیرگذار در مدیریت و کنترل کرونا، ایجاد زیرساخت ها در نتیجه اجرایی کردن طرح تحول سلامت بود که البته در آن زمان برخی با نگاه انتقادی مخالف این طرح بودند.

 

به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه های استان که به صورت مجازی برگزار شد، تأکید کرد: هرچند که بیماری کرونا یک بحران جدی است، اما می‌توانیم از دل این بحران هم مانند بحران سیل و زلزله فرصت هایی را برای استان خلق کنیم، در زمانی که گرفتار این بیماری شدیم حتی یک واحد تولیدی ماسک در استان نداشتیم و طبق نقشه راه تهیه شده باید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک برای شهروندان تولید و تحویل آنها می‌دادیم، برای همین فرصت هایی برای تولید اقلام بهداشتی مرتبط در استان بوجود آوردیم و امروز در شرایطی هستیم که در تولید مواد ضدعفونی کننده به خودکفایی رسیده ایم و حتی قدرت صادرات آن به دیگر استان ها را نیز داریم و روزانه ۱۱۰ هزار ماسک نیز تولید می‌شود.
بازوند با تقدیر از همراهی خوب مردم استان در مقابله با این بیماری، اعلام کرد: حدود ۸۰ درصد مردم در مقابله با بیماری کرونا همراهی خوبی دارند و پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند، حدود ۲۰ درصد هم هستند که توجهی نمی‌کنند.
وی همچنین به متضرر شدن اقتصاد بسیاری از خانواده های نیازمند در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: براین اساس، یکی از دغدغه های مهم دولت و حاکمیت رسیدگی به معیشت مردم در این ایام است و اقدامات مطلوبی هم انجام شده و از سوی دیگر پیشنهاد خوب مقام معظم رهبری در طرح رزمایش کمک مومنانه را داشتیم که با استقبال مردم مواجه شده است.

وی از حضور فعال نهادهای حمایتی، انقلابی و مردمی در اجرای این رزمایش در استان کرمانشاه خبر داد و ضمن یادآوری دغدغه نظام نسبت به معیشت مردم بیان داشت: بعد از بیانات رهبر انقلاب رزمایش گسترده ای به نمایش درآمد که در نتیجه آن ۵۸ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری و در قالب خرید کالا برای نیازمندان هزینه خواهد شد.
استاندار کرمانشاه افزود: تاکنون یازده هزار نفر متقاضی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند و  از این تعداد هفت هزار نفر واجد شرایط هستند و باید به آنها بیمه بیکاری بپردازیم که این هم یک نگرانی جدی است، بنابراین با وجود این شرایط از جامعه دانشگاهی می خواهیم برای مقابله با مشکلات پیش رو به ما کمک کنند و در نشست های تخصصی حوزه های مختلف با بدنه اجرای همکاری داشته باشند.
این مقام ارشد استان ادامه داد: با اینکه وضعیت بهتر به نظر می رسد اما باید مردم خودشان را برای زندگی طولانی مدت با کرونا آماده کنند و اگر مسایل بهداشتی رعایت نشود دوباره شاهد اوج‌گیری آن خواهیم بود.

اکنون حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در بیش از ۱۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.