• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
استاندارکرمانشاه:

احداث تونل “سیاه‌طاهر” عیدی دولت به مردم اورامانات است

  • کد خبر : 10035
  • 06 اردیبهشت 1399 - 7:42
احداث تونل “سیاه‌طاهر” عیدی دولت به مردم اورامانات است

استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم شروع فعالیت های عمرانی استان گفت: احداث تونل سیاه طاهر در راستای ایمن سازی مسیرهای ارتباطی انجام و این مهم عیدی دولت به مردم اورامانات محسوب می شود. به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند در نشست بررسی پروژه احداث تونل سیاه طاهر در مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی که […]

استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم شروع فعالیت های عمرانی استان گفت: احداث تونل سیاه طاهر در راستای ایمن سازی مسیرهای ارتباطی انجام و این مهم عیدی دولت به مردم اورامانات محسوب می شود.

به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند در نشست بررسی پروژه احداث تونل سیاه طاهر در مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی که با حضور معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار ثلاث و پیمانکار و مشاور پروژه برگزار شد؛ اظهار داشت: زمان وقوع زلزله بزرگ آبان‌ماه ۹۶، در دو محور پاتاق و گردنه سیاه طاهر ثلاث باباجانی شاهد ریزش کوه و مسدود شدن جاده بودیم.

وی افزود: مشکلات ریزش گردنه پاتاق در همان زمان مرتفع شد ولی گردنه سیاه طاهر با هر پس لرزه دوباره ریزش می‌کرد.

مهندس بازوند عنوان کرد: مدیریت ارشد استان با توجه به وضعیت خطرناک این گردنه و مطالبات جدی مردم منطقه، از فرصت زلزله استفاده کرد و اجرای تونل سیاه طاهر را در دستور کار قرار داد.

نماینده  دولت در استان کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه کارهای مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده و پیمانکار طرح هم از طریق مزایده انتخاب شده است. عملیات اجرایی این پروژه هم ماه آینده آغاز می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: با اجرای این تونل ۴۰ نقطه حادثه‌خیز در این مسیر صعب العبور حذف می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: این تونل در مسیر شیخ صله به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارچه‌های استان قرار دارد و در سال جهش تولید یک تسهیلگری بسیار خوب در مسیر عبور کامیون‌های حمل کالا و رونق صادرات محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: به لحاظ زیست‌محیطی نیز این احداث این تونل موجب بکر ماندن طبیعت منطقه و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ریزش دامنه های جنگلی حاشیه جاده می‌شود.

مهندس بازوند اظهار داشت: احداث تونل سیاه طاهر در واقع عیدی دولت به مردم شریف اورامانات است و طبق برنامه ارائه شده از سوی پیمانکار در مدت زمان ۱۸ ماه قرار است به اتمام برسد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.