• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
استاندار کرمانشاه خطاب به ادارات دولتی:

اخلال و مانع تراشی در تولید و اشتغال ممنوع

  • کد خبر : 31485
  • 13 آذر 1401 - 13:14
اخلال و مانع تراشی در تولید و اشتغال ممنوع

حامد خاقانی – میلکان استاندار کرمانشاه گفت: هیچ سازمان و مجموعه‌ اداری و خدماتی مجاز به برخورد غیر اصولی با صنایع و اخلال در روند تولید آنان نیست و هرگونه تصمیم گیری در این حوزه در اختیار ستاد تسهیل استان است. به گزارش میلکان؛ بهمن امیری‌مقدم در نشست سه ساعته با هیئت مدیره خانه صنعت، […]

حامد خاقانی – میلکان

استاندار کرمانشاه گفت: هیچ سازمان و مجموعه‌ اداری و خدماتی مجاز به برخورد غیر اصولی با صنایع و اخلال در روند تولید آنان نیست و هرگونه تصمیم گیری در این حوزه در اختیار ستاد تسهیل استان است.

به گزارش میلکان؛ بهمن امیری‌مقدم در نشست سه ساعته با هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت و فعالان حوزه صنعت و ساختمان که با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل صمت و رییس خانه صنعت و معدن استان برگزار شد؛ با اظهار ناراحتی از برخی برخوردهای بدون هماهنگی با واحدهای صنعتی، بر ضرورت تدوین دستورالعمل جامع نحوه تعامل ادارات دولتی با صنایع استان تاکید کرد.

وی افزود: اگر در یک مجموعه تولیدی مشکلی به وجود آمده باید در یک پروسه زمانی و بر اساس دستورالعمل مشخص، به آن رسیدگی شود.

امیری مقدم در ادامه پروژه نهضت ملی مسکن را یک بستر مناسب برای اشتغال جوانان دانست و گفت: انجمن ساختمان باید با برآوردهای کارشناسی، نیروی کار ماهر مورد نیاز در حوزه‌های مختلف را جهت ارائه آموزش مهارت های مربوطه به سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام کند.

وی همچنین از انجمن ساختمان برای اجرای پروژه‌های مسکونی در بافت فرسوده و ارزشمند شهر دعوت کرد و گفت: ‌شهرداری با تدوین یک طرح جامع برای این بافت و ایجاد زیرساخت‌ها و خیابان کشی های مناسب، بسترهای لازم برای اجرای پروژه‌های ساختمانی با کیفیت در بافت فرسوده فراهم کند.

مدیر ارشد استان با تاکید بر وجود انضباط مناسب در حوزه ساخت و ساز شهری، عنوان کرد: شهرداری باید با فعال کردن نیروهای اجرایی و نظارتی، اجازه تخلف ساختمانی را به هیچ کس ندهد و در همان ابتدا، متخلف را متوقف کند.

وی همچنین گفت: شهرداری ها به جای کسب درآمد از ماده صد، باید به دنبال تعریف درآمدهای پایدار از طریق اجرای پروژه های اقتصادی و خدماتی مناسب و کمیسیون ماده ۵ باشد.

وی افزایش مجوز سطح زیربنا از ۶۰ به ۷۵ درصد را کمک بسیاری خوبی به رونق ساخت و ساز و کاهش تخلفات دانست که شهرداری و انجمن ساختمان باید از آن برای رونق این حوزه استفاده کنند.

استاندار با اشاره به اینکه متاسفانه بخش زیادی از فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه نمی شود در ادامه عنوان کرد: باید با فعال کردن تصفیه خانه کرمانشاه، زمینه جایگزینی پساب فاضلاب به جای آب شرب در صنایع استان را فراهم کنیم.

وی افزود: همچنین با تشکیل یک کنسرسیوم برای اجرای خط انتقال پساب به صنایع، می توان بخش زیادی از مشکلات موجود را رفع کرد.

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تلاش مجموعه خانه صنعت برای حفظ و گسترش بازار تولیدات استان در عراق، عنوان کرد: خانه صنعت و معدن استان در توسعه بازارهای صادراتی، افزایش تولید و نظارت بر کیفیت باید نقش فعال و پویایی داشته باشد.

وی بر کیفیت‌های کالاهای تولیدی تاکید کرد و افزود: تولیدکننده کرمانشاهی همانگونه که برای رقابت در بازار صادرات به دنبال افزایش کیفیت است در بازار داخلی هم باید با عرضه محصولات‌ باکیفیت، با برندهای دیگر رقابت کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تولیدات واحدهای صنعتی در حوزه های مختلف باید با رویکرد حفظ و توسعه بازارهای صادراتی و داخلی دنبال شود تا بتوان از تمامی ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی بهره گرفت.

امیری مقدم در ادامه سخنانش تاکید کرد: واحدهای کوچک در دیگر استان ها به خوبی توانسته‌اند محصولات خود را به بازار کشور عرضه کنند و بايد راهکاری مناسبی برای معرفی و بازاریابی این واحدها در کرمانشاه هم اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواهان رعایت عدالت در موضوعات مورد اختلاف کارگر و کارفرما شد و گفت: حفظ حقوق کارفرما و کارگر و راستی آزمایی ادعاهای مطرح شده از سوی طرفین، به رعایت بهتر عدالت در قضاوت ها کمک می‌کند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواهان اجتناب از خام فروشی در همه عرصه ها شد و گفت: بخش زیادی از گندم کرمانشاه به صورت فله به استان‌های دیگر صادر می‌شود در حالیکه می توان با فعال کردن ظرفیت های راکد کارخانه‌ها این محصول را به شکل آرد صادر کرد و به اشتغال بیشتر استان کمک کرد.

در این نشست سه ساعته، که در خانه صنعت و معدن برگزار شد، اعضای انجمن ساختمان ، فعالان صنعت و تولیدکنندگان استان مشکلات و دغدغه های خود را در حضور استاندار کرمانشاه تشریح کردندو استاندار کرمانشاه هم دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.