• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی در درمان ناباروری

  • کد خبر : 32817
  • 03 بهمن 1401 - 10:12
استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی در درمان ناباروری

بسیاری از افراد مبتلا به ناباروری نیازی به اقدامات گران قیمت برای درمان ندارند و با اقدامات درمانی ساده ، مشکل ناباروری آنها درمان می شود. به گزارش میلکان؛ دکتر رکسانا شیخی مدیر طب سنتی معاونت درمان دانشگاه گفت: استفاده از تدابیر طب ایرانی در پیشگیری ، شناسایی و درمان بیماریها بخصوص ناباروری موثر و […]

بسیاری از افراد مبتلا به ناباروری نیازی به اقدامات گران قیمت برای درمان ندارند و با اقدامات درمانی ساده ، مشکل ناباروری آنها درمان می شود.

به گزارش میلکان؛ دکتر رکسانا شیخی مدیر طب سنتی معاونت درمان دانشگاه گفت: استفاده از تدابیر طب ایرانی در پیشگیری ، شناسایی و درمان بیماریها بخصوص ناباروری موثر و سبب کاهش هزینه های درمان است .

وی با بیان اینکه یکی از محور هایی که در جوانی جمعیت نقش اساسی دارد محور سلامت است گفت: در این محور سبک زندگی نقش ویژه و مهمی دارد و تدابیر طب ایرانی در حفظ و ارتقاء سلامت بسیار مهم است.

به گفته وی تحقیقات نشان می دهد که طب ایرانی می تواند میزان موفقیت درمان های ناباروری را افزایش دهد و می توان در مسیر درمان ناباروری در کنار طب مدرن ، از روش های طب ایرانی نیز بهره گرفت .

دکتر شیخی اظهار داشت: استفاده از رژیم غذایی مبتنی بر طب سنتی ایرانی در زنان نابارور ، نه تنها می تواند میزان موفقیت ( IVF ) یا لقاح آزمایشگاهی را بیشتر کند بلکه موجب بارداری خودبخودی در تعدادی از زنان بارور می شود.

وی افزود: داشتن سبک زندگی سالم بر اساس اصول ضروری زندگی از دیدگاه طب ایرانی مانند تغذیه ، ورزش ، هوای سالم و خواب و بیداری و دوری از استرس نه تنها می تواند در ناباروری پیشگیری کند بلکه در درمان ناباروری هم موثر است .

دکتر شیخی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت طب ایرانی در زمان بحران جمعیت و بهره گیری از این ظرفیت در پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم ، جوانی جمعیت ، حمایت از خانواده در وزارت بهداشت در حال پی گیری است گفت: طبق تبصره ۳ ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، ارایه درمان های هم زمان طب ایرانی به زوجین نابارور زمینه استقرار متخصصین طب ایرانی را در مراکز درمان ناباروری سطح ۲ فراهم ساخته تا انشاالله به زودی شاهد کاهش آمار ناباروری در کشور باشیم .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=32817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.